Udostępnianie przez samorządy danych lokalnym społecznościom podnosi jakość życia obywateli

Mobilne aplikacje pomagają pasażerom komunikacji publicznej szybko i sprawnie poruszać się po mieście.
Udostępnianie przez samorządy danych lokalnym społecznościom podnosi jakość życia obywateli

Około 14 tys. użytkowników komunikacji miejskiej we Wrocławiu korzysta z aplikacji mobilnej, dzięki której mogą śledzić, gdzie znajduje się autobus lub tramwaj i za ile minut pojawi się na przystanku - donosi "Puls Biznesu".

Program o nazwie iMPK tamtejszy przewoźnik oferuje za darmo i bez serwowania reklam.

"W planach mamy system służący do wysyłania powiadomień na telefon o awariach i utrudnieniach w funkcjonowaniu komunikacji" - ujawnia Patryk Wild, dyrektor ds. inwestycji i rozwoju w MPK.

Wrocławska aplikacja wpisuje się w modną na Zachodzie koncepcję open data, która zakłada, że jednostki publiczne udostępniają gromadzone przez siebie dane lokalnym społecznościom, co ma prowadzić do rozwoju ekonomicznego i podniesienia jakości życia obywateli.

"Lokalni włodarze dostrzegają potencjał w bardziej efektywnym zarządzaniu infrastrukturą. Pozwala to - z jednej strony - zwiększyć zaangażowanie lokalnych społeczności, a z drugiej - zapewnić im niezbędne informacje" - mówi Maciej Pobocha, specjalista ds. systemów geolokalizacji z "Connected Life Magazine".

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.