Urzędnikom trudno pożegnać papierową biurokrację

  • PAP/Dziennik Gazeta Prawna
  • 29-09-2014
  • drukuj
Gminy powinny popularyzować e-administrację. Tymczasem w większości urzędów miejskich obieg dokumentów w postaci elektronicznej działa, ale równocześnie z tym papierowym.
Urzędnikom trudno pożegnać papierową biurokrację

Jak pisze "Dziennik Gazeta Prawna", samorządy boją się przejść w całości na e-dokumenty, to trudna decyzja - mówi analityk rynku informatycznego Jarosław Żeliński. Jak wylicza, w skali kraju podjęły się tego tylko pojedyncze jednostki, a z sukcesem działa to w jeszcze mniejszej liczbie urzędów.

Powód jest prosty: to droga w jedną stronę i jeśli samorząd nią podąży, do papieru już nie wróci, czego obawiają się urzędnicy przyzwyczajeni do tradycyjnej pracy - wskazuje Żeliński.

Czytaj też:Jeszcze w tym roku cała e-administracja na jednym portalu i z jednym hasłem

"DGP" sprawdził też popularność przesyłania dokumentów, wniosków i podań do urzędów w postaci elektronicznej. Okazało się, że przeciętnie ich liczba oscylowała od kilkuset do 3 tys. rocznie. Jak na liczące setki tysięcy mieszkańców miasta wojewódzkie nie są to wyniki godne podziwu - ocenia dziennik.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE