Urzędowy tłumacz języka migowego on-line

Ustawa o języku migowym i innych środkach komunikowania się nakłada na instytucje użyteczności publicznej obowiązek zapewnienia bezproblemowej komunikacji osobom niesłyszącym. W praktyce oznacza to, że wraz z wejściem w życie Ustawy język migowy stał się językiem urzędowym.
Urzędowy tłumacz języka migowego on-line

W Polsce żyje ponad 60 000 zarejestrowanych osób z wadami słuchu. Szacuje się, że osób niezarejestrowanych jest dwukrotnie więcej.

Certyfikowanych tłumaczy polskiego języka migowego jest tylko 184. Oznacza to, że na jednego tłumacza przypada 326 osób niesłyszących. Uwydatnia to skalę problemu związanego z realizacją zobowiązań nałożonych przez Ustawę, zwłaszcza w przypadku, gdy instytucja ma wiele oddziałów rozmieszczonych na terenie całego kraju.

W związku z ograniczoną dostępnością wykwalifikowanych tłumaczy języka migowego i zwiększonym zapotrzebowaniem na ich usługi, urzędy i inne instytucje poszukują alternatywnych rozwiązań umożliwiających dostosowanie się do wymogów ustawy.

Czytaj też: Język migowy w każdym urzędzie

Korzystnym rozwiązaniem może być System Komunikacji Niewerbalnej, który, wykorzystując najnowsze osiągnięcia w dziedzinie komunikacji wideo, pozwala na łączenie się on-line z tłumaczem języka migowego.

„SKN to zwyczajna trójstronna wideokonferencja, wykorzystująca rozwiązania Cisco, która pozwala na to, żeby połączyć trzy osoby: tłumacza języka migowego, urzędnika oraz osobę niesłyszącą" - wyjaśnia Robert Gdela, prezes Seventica.

Do najważniejszych korzyści wynikających z wdrożenia SKN, poza spełnieniem wymogów ustawowych, można zaliczyć zniesienie bariery komunikacyjnej, skrócenie czasu obsługi interesantów z wadą słuchu czy podniesienie prestiżu firm i instytucji, które tym rozwiązaniem dysponują. System Komunikacji Niewerbalnej rozwiązuje również problem zbyt małej liczby certyfikowanych tłumaczy.

Dzięki współdzieleniu drogich usług tłumacza z innymi, koszty instytucji zainteresowanych wdrożeniem tego rozwiązania są zdecydowanie niższe. Wdrożenie jest szybkie i tanie, instytucja nie musi inwestować w infrastrukturę, czy wykwalifikowanych pracowników - wymagane jest jedynie połączenie internetowe.

SKN może być z powodzeniem wykorzystywany w instytucjach administracji publicznej, bankach, firmach ubezpieczeniowych, środkach komunikacji publicznej, punktach sprzedaży detalicznej i innych firmach zajmujących się bezpośrednią obsługą klienta. W Polsce wdrożyło SKN już ponad 70 urzędów.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE