Urzędy rozszerzają usługi elektroniczne

  • Przegląd prasy/Dziennik Gazeta Prawna
  • 17-02-2011
  • drukuj
Coraz więcej gmin uruchamia kolejne e-usługi, które umożliwiają mieszkańcom składanie dokumentów przez Internet.
Urzędy rozszerzają usługi elektroniczne

Już teraz mieszkańcy gmin mogą składać e-wnioski. Z czasem takich dokumentów będzie więcej, bo trwa rozbudowa Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej. Dodatkowo nowy system ma ujednolicić zasady korzystania z e-urzędów przez samorządy – pisze „Dziennik Gazeta Prawna”.

W przyszłości korzystając z e-urzędu, będzie można złożyć nie tylko wniosek o wystawienie zaświadczenia, ale również wymienić dowód osobisty..

Pracownicy urzędów zwracają uwagę, że w ostatnich kilku tygodniach znacznie się poprawił komfort korzystania z elektronicznej platformy usług. Działa nowy interfejs użytkownika, który pozwala na łatwiejszą nawigację i szybsze dotarcie do interesujących treści.

Wprowadzono także nowy słownik podmiotów publicznych, który do niezbędnego minimum ogranicza zakres danych wymaganych w procesie rejestracji lub aktualizacji. Słownik pomaga również dopasować rodzaj sprawy do urzędu, w którym można ją załatwić.

Jednak prawdziwa rewolucja w korzystaniu z elektronicznej platformy dopiero przed urzędami i ich klientami. Do końca marca mają oni mieć zapewnioną możliwość korzystania z zaufanego profilu, czyli bezpiecznego i bezpłatnego podpisu elektronicznego. Takie rozwiązanie przewiduje ustawa z 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.

Funkcja ta będzie dostępna po wejściu w życie rozporządzenia ministra MSWiA w sprawie zasad potwierdzania, przedłużania ważności, wykorzystania i unieważniania zaufanego profili – podaje „Dziennik Gazeta Prawna”.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE