W lubuskim będą serfować po urzędzie

We wtorek 13 lipca w sali kolumnowej urzędu marszałkowskiego w Zielonej Górze odbędzie się uroczyste podpisanie umów z partnerami projektu „Lubuski e-urząd”.
W lubuskim będą serfować po urzędzie

„Lubuski e-urząd” to projekt, którego celem jest umożliwienie używania technologii informacyjnych i Internetu przez obywateli i przedstawicieli biznesu. Założeniem projektu jest  również ograniczenie odwiedzin obywateli w urzędach, przeniesienie tych kontaktów do Internetu oraz prosty dostęp do informacji publicznych.  Przedsięwzięciem ma także zmniejszyć technologiczne, ekonomiczne i mentalne bariery wykorzystywania e-usług w społeczeństwie. Działania mają umożliwić powszechny dostęp do Internetu.

Wszystkie jednostki samorządu terytorialnego szczebla wojewódzkiego, powiatowego i gminnego oraz ich jednostki podległe w wyniku projektu otrzymają jednolite i nowoczesne narzędziado rozwoju usług publicznych świadczonych drogą elektroniczną na rzecz obywateli i przedsiębiorców. Z warstwy regionalnej korzystać będą mogły także inne jednostki publiczne zlokalizowane na terenie województwa lubuskiego.

W podpisaniu umów wezmą udział starostwie, prezydenci, burmistrzowie i wójtowie z województwa lubuskiego. Całkowity koszt projektu wynosi 25 mln zł, kwota dofinansowania natomiast przekracza  21 mln zł.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE