W lubuskim będą serfować po urzędzie

We wtorek 13 lipca w sali kolumnowej urzędu marszałkowskiego w Zielonej Górze odbędzie się uroczyste podpisanie umów z partnerami projektu „Lubuski e-urząd”.
W lubuskim będą serfować po urzędzie

„Lubuski e-urząd” to projekt, którego celem jest umożliwienie używania technologii informacyjnych i Internetu przez obywateli i przedstawicieli biznesu. Założeniem projektu jest  również ograniczenie odwiedzin obywateli w urzędach, przeniesienie tych kontaktów do Internetu oraz prosty dostęp do informacji publicznych.  Przedsięwzięciem ma także zmniejszyć technologiczne, ekonomiczne i mentalne bariery wykorzystywania e-usług w społeczeństwie. Działania mają umożliwić powszechny dostęp do Internetu.

Wszystkie jednostki samorządu terytorialnego szczebla wojewódzkiego, powiatowego i gminnego oraz ich jednostki podległe w wyniku projektu otrzymają jednolite i nowoczesne narzędziado rozwoju usług publicznych świadczonych drogą elektroniczną na rzecz obywateli i przedsiębiorców. Z warstwy regionalnej korzystać będą mogły także inne jednostki publiczne zlokalizowane na terenie województwa lubuskiego.

W podpisaniu umów wezmą udział starostwie, prezydenci, burmistrzowie i wójtowie z województwa lubuskiego. Całkowity koszt projektu wynosi 25 mln zł, kwota dofinansowania natomiast przekracza  21 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE