W walce z wykluczeniem cyfrowym

Minister administracji i cyfryzacji ogłosił otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego z zakresu działań na rzecz przeciwdziałaniu wykluczeniu cyfrowemu oraz wyrównywania szans edukacyjnych.
W walce z wykluczeniem cyfrowym

Zgłaszane do konkursu „Upowszechnianie korzystania z internetu i rozwój kompetencji cyfrowych" projekty powinny przewidywać działania związane z:

- zwiększeniem wykorzystania ICT przez osoby wykluczone cyfrowe, w tym osoby po 45. roku życia, niepełnosprawne i słabo wykształcone

- podniesieniem świadomości w zakresie korzyści z wejścia w świat cyfrowy (np. możliwość załatwiania spraw urzędowych elektronicznie, użycia bezpiecznych form uwierzytelniania, takich jak bezpłatny profil zaufany)

- zwiększeniem poczucia zaufania do świata cyfrowego przez działania edukacyjne dotyczące zagrożeń w sieci i sposobów ich uniknięcia (np. prawa konsumenta, ochrona danych osobowych w sieci, edukacja medialna)

- uaktywnieniem, integracją i wykorzystaniem publicznych punktów dostępu do internetu (PIAP) do kształcenia ustawicznego w obszarze edukacji cyfrowej

- zachęcaniem pracodawców do inwestowania w umiejętności informatyczne pracowników

- rozwijaniem zaawansowanych kompetencji cyfrowych, w szczególności w zakresie programowania

- opracowaniem systemu monitorowania i poprawy dostępności stron internetowych instytucji publicznych lub narzędzia do autodiagnozy w tym zakresie.

Szczegółowe informację na temat konkursu zostały zamieszczone na stronie BIP MAC.

Termin składania ofert upływa 21 dni od daty publikacji ogłoszenia.

W przypadku wątpliwości informacji udzielają pracownicy Wydziału Wsparcia Inicjatyw Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego Departamentu Społeczeństwa Informacyjnego MAC, pod numerem telefonu 22 245 55 54 lub pod adresem poczty: sekretariat.DSI@mac.gov.pl .

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.