PARTNER PORTALU
  • BGK

Warszawiacy załatwią sprawę urzędową bez wychodzenia z domu

  • bad    4 listopada 2014 - 17:41
Warszawiacy załatwią sprawę urzędową bez wychodzenia z domu

Dobra informacja dla mieszkańców Warszawy. Z myślą o nich powstało właśnie Centrum Komunikacji z Mieszkańcami (CKM), które umożliwi m.in. załatwienie spraw urzędowych bez wychodzenia z domu.




Inwestycja, która decyzją Zarządu Województwa Mazowieckiego otrzymała unijne dofinansowanie w wysokości ponad 3,7 mln zł jest już gotowa. 3 listopada br. umowę w tej sprawie podpisali wicemarszałek Wiesław Raboszuk oraz zastępca prezydenta m.st. Warszawy Michał Olszewski.

Czytaj też: Smart cities: ta norma będzie rewolucją dla władz miast

Centrum Komunikacji z Mieszkańcami, które powstało przy ul. Dzielnej 78 w Warszawie, działa na zasadzie tzw. contact center Urzędu m. st. Warszawy i jego jednostek organizacyjnych. Z myślą o mieszkańcach uruchomiono portal internetowy www.warszawa19115.pl, chat (po uprzednim zalogowaniu się na stronie CKM imieniem i nazwiskiem) oraz numer telefonu (19115) a także pocztę elektroniczną (e-mail: kontakt@um.warszawa.pl) i faks pod numerem 19115. Centrum jest do dyspozycji mieszkańców stolicy 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu.

Czytaj też: Światowi giganci powalczą o samorządową kasę na rozwiązania smart cities

W ten sposób warszawiacy mogą załatwić sprawę urzędową bez wychodzenia z domu. Jest to szczególnie ważne dla osób niepełnosprawnych. Można również w prosty sposób uzyskać informacje na temat najbliższych imprez kulturalnych w mieście oraz śledzić zmiany w rozkładzie jazdy komunikacji miejskiej. Ponadto centrum umożliwia mieszkańcom zgłaszanie problemów, które wymagają interwencji służb miejskich. Wszystkie zgłoszenia są zarejestrowane w systemie, a ich realizacja podlega stałemu monitoringowi do czasu wyjaśnienia sprawy. Usługa nie obejmuje natomiast zgłoszeń dotyczących zagrożenia zdrowia i życia.

Pracownicy centrum obsługują dwie linie wsparcia. I linia wsparcia otrzymuje informacje od mieszkańców za pośrednictwem telefonu, portalu internetowego, poczty elektronicznej i sms. II linia natomiast zajmuje się udzielaniem odpowiedzi lub wskazaniem odpowiedniej osoby, która jest w stanie pomóc w danej sprawie.

W ramach inwestycji został również zakupiony i wdrożony system informatyczny typu Call Center zintegrowany z systemem CRM (Customer Relationship Management). Zakupiono 60 komputerów i stworzono tyle samo stanowisk pracy.

Unijne dofinansowanie projektu zostało przyznane w odpowiedzi na konkurs ogłoszony przez Mazowiecką Jednostkę Wdrażania Programów Unijnych w ramach RPO WM 2007-2013, Działanie 2.1.Przeciwdziałanie wykluczeniu informatycznemu.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.