Większa wygoda załatwiania spraw urzędowych

Badanie użyteczności, przygotowanie i dostarczenie architektury informacji, prototypu interfejsu użytkownika oraz projektu graficznego interfejsu użytkownika ePUAP w wersji standardowej i mobilnej to część zadań, które zrealizuje firma eo Networks dla Centrum Projektów Informatycznych oraz projektu ePUAP2.
Większa wygoda załatwiania spraw urzędowych

20 listopada została zawarta umowa pomiędzy CPI a eo Networks, która wygrała przetarg i zrealizuje szereg prac badawczych i projektowych dotyczących platformy ePUAP.

- Głównym celem, który chcemy osiągnąć realizując to zamówienie, jest zwiększenie wygody załatwiania spraw urzędowych przez obywateli za pomocą strony www.epuap.gov.pl. Poprawa użyteczności portalu ePUAP oraz jego przebudowa w obszarze architektury informacji oraz interfejsu graficznego to zmiany wynikające z zakładanej i planowanej rozbudowy platformy ePUAP oraz odpowiedź na uwagi zgłaszane przez użytkowników ePUAP - podkreśliła Agnieszka Boboli, dyrektor CPI.

Cel ten zostanie osiągnięty poprzez realizację szczegółowych zadań, czyli:

- zmniejszenie liczby i częstotliwości popełniania błędów przez użytkowników ePUAP

- zwiększenie zrozumiałości treści na stronie, w tym komunikatów kierowanych z ePUAP do użytkowników

- zwiększenie satysfakcji i komfortu korzystania z ePUAP (łatwość znajdowania informacji, skrócenie czasu i zmniejszenie liczby kroków potrzebnych do realizacji usługi: od powzięcia potrzeby realizacji usługi, poprzez jej znalezienie, wywołanie (inicjalizację), realizację, aż po jej zakończenie)

- zwiększenie popularności strony ePUAP (w szczególności - dostępnych na ePUAP usług) w internetowych serwisach wyszukiwawczych

- zwiększenie dostępności systemu ePUAP - w tym na urządzeniach mobilnych

- zwiększenie dostępności systemu ePUAP dla osób z dysfunkcjami (obecnie platforma ePUAP spełnia wymagania WCAG 1.0 na poziomie A, które zostaną zwiększone do wersji WCAG 2.0 z uwzględnieniem poziomu AA, z wyłączeniem tłumaczenia transmisji audio i video)

- zmniejszenie potrzeby zasięgania przez użytkowników pomocy (m.in. podręczniki, najczęściej zadawane pytania, wsparcie użytkowników ePUAP) z obszaru interakcji z ePUAP

- zmniejszenie obaw przed załatwianiem spraw urzędowych online.

Realizacja umowy została podzielona na 3 etapy: prace analityczne, prace projektowe oraz nadzór nad procesem wytwórczym nowej wersji ePUAP dokonywanym przez podmiot trzeci. Prace w ramach pierwszego etapu umowy rozpoczną się już w listopadzie br.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE