PARTNER PORTALU
  • BGK

Wiemy skąd problemy CEPiK-u. Resort obiecuje szybką naprawę

  • bad    15 grudnia 2017 - 12:00
Wiemy skąd problemy CEPiK-u. Resort obiecuje szybką naprawę
Trwają problemy z systemem CEPiK po uruchomieniu modułu CEP (Fot. mat. prasowe)

W niektórych urzędach wciąż nawet 50 proc. klientów nie może załatwić swoich spraw - alarmują samorządowcyh




• Trwają problemy z systemem CEPiK 2.0.

• - CEPiK na dzisiaj nie działa, nie widać poprawy - twierdzi prezydent Bielska-Białej.

• Zdaniem wiceministra cyfryzacji Karola Okońskiego potrzebny jest specjalny tryb włączający w naprawę systemu stronę trzecią, czyli samorządową.

 

13 listopada Ministerstwo Cyfryzacji na terenie całego kraju wprowadziło system CEPiK 2.0 (Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców) w części obejmującej ewidencję pojazdów. Od tamtego momentu system stale stwarza problemy. Samorządowcy wciąż alarmują, że w niektórych urzędach nawet 50 proc. klientów nie może załatwić swoich spraw.

Tylko w Warszawie w minionym tygodniu, wyłącznie z zakresu ewidencji pojazdów, powstało 3500 zaległych spraw. Urzędnicy stołecznego ratusza wyjaśniają, że przed wprowadzeniem nowego systemu pracownicy Delegatur Biura Administracji i Spraw Obywatelskich rejestrowali około 1400 aut dziennie. Teraz jest to zaledwie ok. 600.

Prezydent Bielska-Białej Jacek Krywult alarmował, że problem jest bardzo poważny i nie sprowadza się wyłącznie do nerwów kierowców. – To grozi odszkodowaniami, bo dostajemy czasami dodatkowo zarejestrowania floty 100-200 samochodów w ciągu jednego dnia. CEPiK na dzisiaj nie działa, nie widać poprawy, sytuacja jest dramatyczna, 30-50 proc. ludzi odchodzi, nie zarejestrowawszy samochodu – powiedział Jacek Krywult.

Czytaj też: Cały czas w ogonie Europy. Tylko co trzeci Polak korzysta z e-administracji

Urzędnicy skarżą się, że to na nich spada całe niezadowolenie obywateli ze względu na niewydolność systemu CEPIK 2.0, ale być może ich problemy wkrótce się skończą. Ministerstwo Cyfryzacji zapewnia, że zdiagnozowało problemy i wkrótce upora się z niewydolnością systemu.

Podsekretarz stanu w Ministerstwie Cyfryzacji Karol Okoński przyznaje, że „faktycznie w systemie utrzymują się jeszcze pewne błędy”. – Część z nich w tym momencie sprowadza się do tego, że są różnice stanów pomiędzy tym, co jest w aplikacjach lokalnych i bazie centralnej. W tym momencie naprawa tych błędów zajmuje więcej czasów, bo wymaga podejścia indywidualnego, ustalenia, jak finalnie dokonać korekty w bazie centralnej – wyjaśnia Karol Okoński.

Karol Okoński dodaje, że urzędnicy resortu zdają sobie sprawę, że niektóre z tych błędów dotyczą w tym momencie optymalizacji systemu, przyspieszenia prac i skrócenia danego procesu.

- Wymaga to ścisłej współpracy pomiędzy dwoma dostawcami, którzy nie mają wzajemnych relacji. Gminy mają umowy z Polską Wytwórnią Papierów Wartościowych na dostarczenie aplikacji SI Pojazd, natomiast my jako Ministerstwo mamy umowę z Centralnym Ośrodkiem Informatyki na dostarczenie bazy centralnej – zauważa Karol Okoński.

Zdaniem wiceministra Okońskiego konieczny będzie „specjalny tryb włączający stronę trzecią, czyli samorządową, do tego, by optymalizując proces obsługi w starostwach, uwzględnić zmiany równocześnie po stronie aplikacji, jak i w bazie centralnej”.

- Spodziewam się, że kiedy wkrótce poradzimy się z większością błędów, skupimy się wspólnie na optymalizacji i skracaniu czasu trwania tych procesów – dodał Karol Okoński.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (4)

  • Wiesiek, 2018-03-24 07:35:53

    Do oli: z nimisterstwem współpracuje ono same, i Centralny Ośrodekodek Informatyki, który ministerstwu podlega. Tam właśnie jest skondensowana niekompetencja. Sami siebie kontrolują, a głównym zajęciem Streżyńskiej była intensywna autopromocja. Udało jej się powstrzymać informatyzację. ...  rozwiń
  • oli, 2017-12-16 21:50:18

    Do wiesiek: Ministerstwo jest jak najbardziej potrzebne.P minister jest bezpartyjna i niezależna, temat zatacza o kompetencje ludzi /firmy/ które z ministerstwem współpracują.
  • wiesiek, 2017-12-16 07:27:58

    W skrócie Ministerstwo Cyfryzacji jest to niepotrzebny resort, którego kierownictwo brak kompetencji zastępuje bezczelnością

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.