Wymieniają doświadczenia nt. cyfrowej edukacji

Propozycją współpracy i wymiany doświadczeń pomiędzy oboma krajami w zakresie cyfrowej edukacji zaowocowały rozmowy polskiej delegacji pod przewodnictwem szefa MAC Michała Boniego z przedstawicielami chińskiego Ministerstwa Edukacji - głosi komunikat MAC.
Wymieniają doświadczenia nt. cyfrowej edukacji

Podczas środowych rozmów polskiej delegacji przebywającej w Pekinie jej uczestnicy zadeklarowali, że w ciągu najbliższych kilku miesięcy powstanie raport przybliżający plany działań obu państw w zakresie cyfryzacji edukacji.

Ma on ułatwić określenie ich zakresu współpracy. Strona chińska wstępnie zapowiedziała udział w międzynarodowym "szczycie wielkiej koalicji na rzecz e-umiejętności", zaplanowanym na koniec maja w Warszawie. Podczas spotkania ma zostać przybliżony obecny dorobek w sferze cyfryzacji edukacji oraz przykłady zastosowania nowych technologii i e-zasobów edukacyjnych.

Czytaj też: Cyfrowa szkoła coraz bliżej

"Władze Chin dużą wagę przykładają do tego, aby informatyzacja była wiodącą sferą. Kiedy kształcimy ludzi dla przyszłości, posiadanie kompetencji informatycznych stanowi jeden z podstawowych wymogów. Przywiązujemy coraz większą wagę do włączania nowych technologii w proces dydaktyczny i szkolenia nauczycieli. Chcemy też bardziej wykorzystywać już istniejące w internecie zasoby - podnosząc stopień ich wykorzystania w dydaktyce. Jest duża potrzeba zacieśniania współpracy z innymi resortami, ze względu na powiązanie edukacji z wieloma obszarami, w tym szczególnie gdy mówimy o cyfryzacji" - podkreślił wiceminister edukacji Chin Pan Du Zhanyuan, odpowiedzialny za informatyzację.

Polski minister administracji i cyfryzacji zaznaczył, że jeśli nasze kraje chcą mieć silną pozycję i sprzyjać rozwojowi gospodarczemu, musimy uświadomić sobie, że edukacja trwa całe życie.

Czytaj też: "Cyfrowa szkoła" bez e-podręcznika

"Niezmiernie istotne jest to, aby budować nowoczesne podstawy nauczania poprzez takie programy, jak np. Cyfrowa Szkoła, czy zmniejszać dystans technologiczny między pokoleniami, tak jak z powodzeniem czyni to program Latarnicy 50+. Aby uczniowie, ucząc się w szkole, dysponowali kompetencjami cyfrowymi, niezbędne jest użycie zarówno sprzętu, jak i nowych technologii oraz przygotowanie nauczycieli, aby umieli z tych technik i zasobów cyfrowych korzystać" - mówił Boni.

Polska delegacja rozmawiała również z przedstawicielami korporacji uniwersyteckiej Tongfang, uznawanej za potentata rynkowego i badawczego m.in. na rynku technologii informatycznych, produktów i usług dla energetyki czy ochrony środowiska. Firma jest autorem innowacyjnych rozwiązań biznesowych i teleinformatycznych przygotowywanych z myślą o administracji samorządowej.

Podczas spotkania w Chińskiej Akademii Technologii Kosmicznych należącej do China Aerospace Science and Technology Corporation (CASC), odpowiednika Agencji Badań Kosmicznych, polska spółka TTcomm podpisała z China Great Wall Industry Corporation (spółką należącą do CASC) list o współpracy w sferze telekomunikacji satelitarnej.

"Rolą państwa jest wspieranie kontaktów na poziomie międzynarodowym, które mogą zaowocować współpracą przedsiębiorców oraz określenie ram działania - zostawiając biznesowi przygotowanie oferty na rynek, prowadzenie negocjacji i konkurencyjnych działań rynkowych" - podsumował spotkania szef MAC.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE