Zachować bezpieczeństwo w sieci

Rządowy Zespół Reagowania na Incydenty Komputerowe CERT.GOV.PL przypomina o zachowaniu bezpieczeństwa portali informacyjnych administracji.
Zachować bezpieczeństwo w sieci
W związku z powtarzającymi się incydentami teleinformatycznymi na różnego typu stronach internetowych, w rezultacie których zostają wykradzione hasła użytkowników, Rządowy Zespół Reagowania na Incydenty Komputerowe CERT.GOV.PL przypomina podstawowe zasady bezpieczeństwa:

- nie używać haseł słownikowych
- nie używać haseł krótkich (poniżej 8-miu znaków)
- hasło powinno zawierać zarówno cyfry, litery (małe i wielkie) oraz znaki specjalne
- nie używać służbowego adresu e-mail do rejestrowania się na portalach

Pod żadnym pozorem nie używać tych samych haseł na różnych stronach internetowych.

Czytaj też: Czy witryny samorządowe są już bezpieczne?

Jak informuje CERT.GOV.PL, stosując wyżej wymienione proste zasady, w wysokim stopniu zwiększa się własne bezpieczeństwo. Nawet w przypadku kradzieży i publikacji w internecie hasła i loginu (lub adresu e-mail) pozwalającego na dostęp do jednej ze stron, nie będą one mogły zostać wykorzystane do dostępu do innych systemów.

Dobrym zwyczajem jest stworzenie oddzielnego konta e-mail (u jednego z darmowych dostawców takiej usługi) służącego wyłącznie do rejestrowania się na forach. W żadnym przypadku nie należy używać do tego celu konta służbowego - donosi zespół.

Hasło do każdego z kont e-mail również powinno spełniać powyższe zasady bezpieczeństwa. Nie można zapominać również o częstej aktualizacji zarówno szczepionek posiadanego programu antywirusowego jak i używanego oprogramowania.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE