PARTNER PORTALU
  • BGK

Znikający sprzęt IT w Straży Granicznej

  • przegląd prasy/Puls Biznesu    1 czerwca 2012 - 07:15

Inwentaryzacja w Komendzie Głównej wykazała braki w majątku na ponad 17,8 mln zł.




Między październikiem 2011 r. a styczniem 2012 r. w Biurze Łączności i Informatyki Komendy Głównej Straży Granicznej (BŁiI KGSG) doszło do, przeprowadzanej co cztery lata, tzw. pełnej inwentaryzacji. Jak dowiedział się "Puls Biznesu", w jej trakcie nie zdołano znaleźć sprzętu za ponad 17,8 mln zł - donosi "Puls Biznesu".

Sprawę miały wyjaśnić dwa specjalnie powołane zespoły. Ich ustalenia mówią o "znacznych błędach" w prowadzeniu ewidencji materiałowej i przekazywaniu sprzętu między poszczególnymi biurami KGSG. Ale udało się też odnaleźć część sprzętu. Niedobory wciąż jednak przekraczają 10 mln zł.

"Powołane zespoły będą pracować do momentu wyjaśnienia wszystkich niezgodności w ewidencji" - zapewnia Justyna Szmidt-Grzech, rzecznik komendanta głównego Straży Granicznej. "Prowadzimy czynności weryfikujące ustalenia komisji inwentaryzacyjnej. Ich realizacja ma na celu wskazanie, czy uzasadnione będzie podejrzenie o możliwości popełnienia przestępstwa" - dodaje.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.