PKP Polskie Linie Kolejowe zmodernizują 66 km trasy, głównie na Podkarpaciu

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej na przebudowę 66-kilometrowej trasy Stalowa Wola – Tarnobrzeg/Sandomierz – Ocice/Padew.
PKP Polskie Linie Kolejowe zmodernizują 66 km trasy, głównie na Podkarpaciu
PKP PLK przebuduje 66 km torów. (zdj. ilustracyjne/PTWP)

• Szacowana wartość inwestycji, która ma się zakończyć w 2022 r. to ponad 330 mln zł.

• W ramach inwestycji powstaną m.in. trzy nowe przystanki - w Sobowie, Kępie Zaleszańskie i Ocicach. Przebudowane będzie osiem stacji i przystanków. 

• Mieszkańcy zyskają większą dostępność do kolei, łatwiejszy dojazd do szkół i do pracy.

Spółka poinformowała w komunikacie, że dzięki planowanym pracom skróci się czas przejazdu między poszczególnymi stacjami, powstaną również nowe przystanki kolejowe.

Jak zaznaczył cytowany w komunikacie prezes PKP PLK Ireneusz Merchel, modernizacja linii kolejowych we wschodniej Polsce to jeden z ważnych celów spółki.

"W Krajowym Programie Kolejowym na liście podstawowej jest dziewięć projektów finansowanych z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia o wartości prawie 2,2 mld zł. Efektem prac na trasie od Stalowej Woli do Sandomierza i Tarnobrzega oraz dalej w kierunku Ocic do stacji Padew będzie większa dostępność mieszkańców do kolei, łatwiejszy dojazd do szkół i do pracy" - podkreślił.

Przetarg dotyczy opracowania dokumentacji projektowej, której koszt powstania oszacowano na ok. 15 mln zł. Projekt ma obejmować trzy linie kolejowe: nr 25 na odcinku Sandomierz - Padew Narodowa (linia jednotorowa), nr 74 na odcinku Sobów - Stalowa Wola Rozwadów (linia dwutorowa) oraz nr 78 na odcinku Sandomierz - Grębów (linia jednotorowa). Łącznie to ponad 66 km linii.

Szacowany koszt całej inwestycji, która ma być dofinansowana z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia, to ponad 330 mln zł.

Czytaj też: Wspólny bilet to pudrowanie kolei, a nie oferta dla ludzi

W ramach inwestycji powstaną m.in. trzy nowe przystanki - w Sobowie, Kępie Zaleszańskie i Ocicach. Przebudowanych zostanie też osiem stacji i przystanków, m.in. w Tarnobrzegu, Chmielowie i Baranowie Sandomierskim. Perony będą wyższe, przystosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności, pojawią się też ławki oraz gabloty z rozkładem jazdy.

Po zakończeniu tej inwestycji możliwe będzie przywrócenie ruchu pociągów pasażerskich na odcinkach Padew Narodowa - Chmielów oraz z Sandomierza do Grębowa przez linię kolejową nr 78. Pociągi pasażerskie między stacjami Padew Narodowa i Stalowa Wola Rozwadów pojadą z prędkością do 120 km/h. Do wprowadzenia ruchu z wyższą prędkością zostaną dostosowane obiekty inżynieryjne - zmodernizowane mają być cztery mosty i 63 przepusty.

Ostateczny zakres planowanych prac zostanie określony na etapie dokumentacji projektowej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.