Olsztyn. Powstaną nowe przystanki kolejowe w granicach miasta

• PKP Polskie Linie Kolejowe planują budowę kilku pasażerskich przystanków kolejowych w granicach Olsztyna.
• Według wiceministra infrastruktury i budownictwa Jerzego Szmita, te inwestycje mogą przyczynić się do rozwiązania problemów komunikacyjnych miasta.
Olsztyn. Powstaną nowe przystanki kolejowe w granicach miasta
Szczególnie ważna dla mieszkańców Olsztyna może być rewitalizacja linii kolejowej nr 220 do Gutkowa, która obecnie jest umieszczona na tzw. liście rezerwowej Krajowego Programu Kolejowego (fot.fotolia)

O planach poinformował w sobotę na konferencji prasowej prezes PKP Polskich Linii Kolejowych Ireneusz Merchel. Jak przypomniał, miasto nie stworzyło projektu kolei aglomeracyjnej i nie starało się o dofinansowanie na taki cel z Krajowego Programu Kolejowego. Dlatego przystanki mają powstać podczas modernizacji linii z Olsztyna do Działdowa i planowanej rewitalizacji linii do Gutkowa.

Jego zdaniem, jest już pewna budowa dwóch przystanków kolejowych, pod roboczymi nazwami Dajtki i Śródmieście. Zaplanowano je w ramach prac na jednotorowej linii kolejowej Olsztyn-Działdowo, które powinny zakończyć się wiosną 2020 r. Dzięki modernizacji tego odcinka, czas przejazdu pociągów międzyregionalnych z Olsztyna do Warszawy skróci się do 2 godz. 12 min., czyli o 16 min.

Prezes poinformował również, że w ramach tej inwestycji powstanie zadaszona kładka pieszo-rowerowa nad torami przy stacji Olsztyn Główny.

Merchel ocenił, że szczególnie ważna dla mieszkańców Olsztyna może być rewitalizacja linii kolejowej nr 220 do Gutkowa, która obecnie jest umieszczona na tzw. liście rezerwowej Krajowego Programu Kolejowego. Projekt zakłada m.in. budowę peronów na nowych miejskich przystankach - w pobliżu Zespołu Szkół Elektronicznych, na Likusach i Redykajnach a także budowę przejścia podziemnego w pobliżu ul. Jeziornej.

Jak mówił, przewoźnicy są zainteresowani budową tych przystanków, ale muszą jeszcze zadeklarować to oficjalnie podczas tworzenia tzw. studium wykonalności rewitalizacji tej linii kolejowej.

Wiceminister infrastruktury Jerzy Szmit ocenił, że realizacja tych zamierzeń to ogromna okazja, żeby stworzyć osobowe połączenia kolejowe, które w znacznym stopniu rozwiążą problemy komunikacyjne wewnątrz aglomeracji olsztyńskiej. Zaznaczył jednak, że organizacja takich połączeń musiałaby być inicjatywą samorządów Olsztyna i województwa, któremu podlegają Przewozy Regionalne.

Szmit poinformował również, że do końca roku oddane będą kolejno dla ruchu odcinki S7 - w okolicach Ostródy i z Nidzicy do Napierek oraz droga S51 Olsztyn-Olsztynek.

Minister podpisał w sobotę w Olsztynie program inwestycyjny, który umożliwi remont ul. Orła Białego w Lidzbarku Warmińskim, będącej fragmentem drogi krajowej nr 51. Jak przypomniał, tydzień wcześniej podpisał podobny dokument na rozbudowę innego fragmentu tej drogi - ul. Grunwaldzkiej i Olsztyńskiej w Dobrym Mieście.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE