Władze Poznania chcą od PKP SA informacji ws. inwestycji dotyczącej kładki wzdłuż dworca

Władze Poznania od sześciu lat czekają na budowę kładki dla pieszych wzdłuż starego dworca kolejowego. Inwestor - spółka celowa powołana przez TriGranit i jedną ze spółek PKP SA - nadal nie realizuje inwestycji. Władze miasta chcą informacji w tej sprawie od PKP SA.
Władze Poznania chcą od PKP SA informacji ws. inwestycji dotyczącej kładki wzdłuż dworca
Wizualiacja kładki na dworcu PKP w Poznaniu fot. mat pras Trigranit

• W komunikacie zaznaczono, że w marcu 2011 roku poprzednie władze Poznania zawarły z inwestorem umowę, której przedmiotem była realizacja inwestycji związanych z budową Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego na stacji PKP Poznań Główny.

• Dodano, że miasto dotrzymało wszystkich uzgodnień z ówczesnym zarządem kolejowej spółki, natomiast jesienią ubiegłego roku nowy zarząd PKP SA nie przedłużył umowy z inwestorem i zapowiedział inną koncepcję modernizacji dworca ze środków unijnych.

Michał Stilger z wydziału prasowego PKP SA powiedział, że spółka odniesie się merytorycznie do sprawy prawdopodobnie w piątek (13 października).

"O tym, że kładka ma powstać, wiadomo było już w roku 2011. Wydano pozwolenie na budowę, powstał projekt, padały deklaracje dotyczące terminów realizacji i na tym się skończyło. Kładki dla pieszych wzdłuż starego dworca kolejowego, łączącej budynek nowego dworca z peronami 4., 5. i 6., do budowy, której zobowiązał się ponad sześć lat temu inwestor, wciąż nie ma" - zaznaczył Jacek Łakomy z biura prasowego urzędu miasta. Inwestycje miała realizować spółka celowa powołana przez TriGranit i jedną ze spółek PKP SA.

Jak poinformował Łakomy w komunikacie prasowym, władze miasta oczekują, że stanowisko w tej sprawie zajmie PKP SA. Kilka dni temu list w tej sprawie do prezesa PKP SA Krzysztofa Mamińskiego przesłał zastępca prezydenta Poznania Maciej Wudarski.

"Celem uwzględnienia tego zadania w ramach inwestycji była chęć zachowania możliwości obsługi pasażerów na poziomie sprzed przebudowy dworca kolejowego. Obecnie, po wybudowaniu nowego dworca kolejowego w nowej lokalizacji, obsługa ta jest niestety znacznie utrudniona" - podkreślił w liście Wudarski.

W komunikacie zaznaczono, że w marcu 2011 roku poprzednie władze Poznania zawarły z inwestorem umowę, której przedmiotem była realizacja inwestycji związanych z budową Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego na stacji PKP Poznań Główny.

"Inwestor wywiązał się ze zobowiązań dotyczących rozbudowy infrastruktury drogowej, komunikacyjnej i technicznej. Zawarta w tej samej umowie deklaracja wybudowania do końca 2017 roku, we własnym zakresie i na koszt inwestora, kładki dla pieszych, biegnącej od centrum handlowego, wzdłuż dawnego dworca kolejowego, wciąż jest tylko zapisem na papierze" - tłumaczył Łakomy.

Dodał, że miasto dotrzymało wszystkich uzgodnień z ówczesnym zarządem kolejowej spółki, natomiast jesienią ubiegłego roku nowy zarząd PKP SA nie przedłużył umowy z inwestorem i zapowiedział inną koncepcję modernizacji dworca ze środków unijnych.

"Wiosną tego roku, podczas spotkania w Urzędzie Miasta Poznania, przedstawiciele PKP S.A. deklarowali, że budowa kładki, będąca elementem modernizacji dworca, dojdzie do skutku. Ustalono, że PKP S.A. miałyby przejąć zobowiązanie budowy kładki po zlikwidowanej spółce celowej, która wcześniej była inwestorem dla tego przedsięwzięcia. Strony miały podpisać aneks, w którym zapisy pierwotnej umowy zostaną dostosowane do obecnego stanu formalno-prawnego. W aneksie miały zostać uregulowane m.in. kwestie związane ze stronami umowy, terminem budowy kładki i zabezpieczeniem realizacji" - podkreślił Łakomy.

Jak poinformowało biuro prasowe urzędu miasta, władze Poznania w czerwcu zwróciły się z prośbą do PKP SA, by wraz z projektem aneksu do umowy "przekazały nam dane dotyczące planowanej inwestycji, związanej z przebudową starego dworca kolejowego wraz z budową kładki, w tym projekt kładki i harmonogram robót". Władze miasta nadal nie otrzymały żadnych dokumentów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE