PARTNER PORTALU
  • BGK

62 tys. osób uczestniczyło w Industriadzie

  • PAP    2 lipca 2012 - 20:15
62 tys. osób uczestniczyło w Industriadzie

62 tys. osób uczestniczyły w wydarzeniach sobotniej Industriady - corocznego święta Szlaku Zabytków Techniki Woj. Śląskiego. W 36 lokalizacjach rozmieszczonych w 22 miastach regionu zorganizowano ponad 200 darmowych wydarzeń.




Impreza wypełniona jest koncertami (w tym roku 43), warsztaty artystyczne (22), wydarzeniami sportowymi (13), pokazami teatralnymi (7), a także prezentacjami, wykładami, degustacjami, pokazami działania i - niekiedy - nauką obsługi starych maszyn, a także konkursami z nagrodami i zabawami dla dzieci.

Czytaj też: W sobotę odbędzie się III Industriada

Według poniedziałkowej kalkulacji organizującego święto urzędu marszałkowskiego woj. śląskiego, tegoroczna Industriada cieszyła się większym powodzeniem niż ubiegłoroczna (54 tys. uczestników) i zorganizowana przed dwoma laty pierwsza edycja (29 tys. osób).

"Pogoda nie sprzyjała, bo choć było słońce - było potwornie gorąco, co nie zachęcało do pójścia na Industriadę. Jednak ludzie byli. Mojemu synowi najbardziej podobało się wbijanie gwoździa bananem" - powiedział marszałek woj. śląskiego Adam Matusiewicz.

Z pojedynczych obiektów Szlaku Zabytków Techniki najliczniejszą publiczność przyciągnęło Muzeum Energetyki w Łaziskach Górnych, gdzie było 6,9 tys. osób.

Przy chorzowskim Szybie Prezydent i w zabrzańskiej kopalni Guido zgromadziło się po 5 tys. ludzi. Wielu odwiedzających przyciągnęły też zabytkowe katowickie osiedla: Nikiszowiec 4,5 tys., a Giszowiec 4 tys. osób.

Spośród wszystkich 62 tys. tegorocznych gości święta, 4 tys. otrzymały specjalne opaski, czyli odwiedziły w co najmniej dwa obiekty Szlaku.

<!-- pagebreak //-->

Opaski to część swego rodzaju programu lojalnościowego - przewidującego m.in. zniżki i atrakcje w obiektach Szlaku w tygodniu przypadającym po Industriadzie.

W organizację tegorocznej edycji przedsięwzięcia zaangażowanych było łącznie prawie 50 podmiotów - zarządy i właściciele obiektów, samorządy lokalne, uczelnie, muzea, stowarzyszenia, podmioty komercyjne oraz wiele innych.

Samorząd województwa śląskiego przeznaczył na organizację święta 2,5 mln zł, w tym 0,5 mln zł na wsparcie organizacji wydarzeń w obiektach leżących na szlaku. Dodatkowe środki zapewniły lokalne samorządy oraz same placówki.

Między 18 obiektami szlaku położonymi w obrębie aglomeracji katowickiej kursowało w sobotę - na dwóch pętlach spotykających się w Katowicach - 14 bezpłatnych autobusów wynajętych przez Górnośląski Związek Metropolitalny. Z tego środka transportu skorzystało łącznie ok. 5 tys. osób.

Do organizacji przedsięwzięcia ponownie włączyła się telewizja Discovery Channel, która w Chorzowie, Gliwicach, Zabrzu i Częstochowie ustawiła swoje miasteczka naukowe. Stacja po raz drugi przeprowadziła też konkurs na nagrodę Złotego Kwantu dla miasta, którego mieszkańcy wygenerują najwięcej energii, przechodząc przez specjalne bramki.

Niewielką różnicą punktów w tym roku zwyciężyła Częstochowa przed Zabrzem, Gliwicami i Chorzowem.

Utworzony sześć lat temu przez samorząd regionu Szlak Zabytków Techniki skupia 34 najciekawsze obiekty dziedzictwa przemysłowego w woj. śląskim. Industriada ma promować cały szlak i jego poszczególne obiekty - rozciągnięte od Częstochowy przez Górny Śląsk i Zagłębie Dąbrowskie po Cieszyn i Żywiec. Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.