PARTNER PORTALU
  • BGK

Alfa Star, roszczenia: oto terminy składania wniosków

  • bad    15 września 2015 - 12:26
Alfa Star, roszczenia: oto terminy składania wniosków
Klienci Alfa Star powinni zwrócić uwagę na terminy składania roszczeń. Fot. pixabay

Osoby, które wykupiły wycieczkę w biurze podróży Alfa Star przed 17 września 2014 r. mogą składać wnioski o roszczenia tylko do jutra – 16 września br. Wszystkie niezbędne dokumenty i formularze znaleźć można na stronie mazowieckiego urzędu marszałkowskiego.




Mazowiecki urząd marszałkowski podaje, że ze wstępnych kalkulacji wynika, iż gwarancje, którymi dysponowało niewypłacalne biuro podróży powinny wystarczyć na pokrycie zarówno kosztów sprowadzenia turystów do kraju, jak i ewentualnych roszczeń poszkodowanych klientów. 

Pozostali klienci nie muszą się tak spieszyć

Pozostali klienci biura Alfa Star mają więcej czasu na składanie roszczeń. Osoby, które wykupiły wycieczki pomiędzy 17 września 2014 r. a 16 stycznia 2015 r., mogą składać roszczenia do 16 stycznia 2016 r. Najwięcej czasu na składanie roszczeń mają klienci, którzy wykupili usługę w Alfa Star po 17 stycznia br. – termin na ubieganie się o roszczenie upływa we wrześniu 2016 r.

Wstępne szacunki pokazują, że łączny koszt sprowadzenia wszystkich turystów do kraju oraz roszczeń klientów Alfa Star nie powinien przekroczyć 15 mln zł. To dobra wiadomość, dla tych, którzy będą ubiegali się o roszczenia za niezrealizowane wyjazdy. Do tej pory do urzędu marszałkowskiego wpłynęło już ok. 500 roszczeń.

Alfa Star posiada trzy gwarancje ubezpieczeniowe wystawione przez Europäische Reiseversicherung AG Oddział w Polsce. Pierwsza na kwotę 24,6 mln zł obejmuje okres od 17 września 2013 r. do 16 września 2014 r., druga na kwotę 19,4 mln zł obejmuje okres od 17 września 2014 r. do 16 stycznia 2015 r., a trzecia na kwotę 20 mln zł – od 17 stycznia 2015 r.

Wszelkie szczegółowe informacje dotyczące ubiegania się o roszczenia dla osób, które nie wyleciały, a także formularze potrzebne do składania roszczeń dostępne są na stronie internetowej: www.mazovia.pl.

Dokumenty o roszczenia należy składać do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie, Departament Kultury, Promocji i Turystyki, ul. Brechta 3, 03-472 Warszawa.

Marszałek pomaga turystom

Przypomnijmy, że w sobotę 29 sierpnia br. w godzinach popołudniowych biuro podróży Alfa Star poinformowało urząd marszałkowski o utracie płynności finansowej i zaprzestaniu realizowania oraz dalszej sprzedaży oferty turystycznej. Ponieważ biuro podróży zarejestrowane jest na terenie Mazowsza, pomocy turystom udzieli urząd marszałkowski województwa mazowieckiego.

Z informacji z 31 sierpnia wynikało, że poza granicami kraju w momencie upadku biura przebywało obecnie ok. 1600 osób.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (1)

  • turystka, 2015-09-22 14:57:12

    ALFA STAR ZŁODZIEJSKA RODZINKA!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.