Awantury na torach ciąg dalszy

  • Przegląd prasy/Gazeta Wyborcza
  • 27-02-2010
  • drukuj
Urząd Transportu Kolejowego nakazał zmianę rozkładu pociągów InterRegio, uruchamianych przez spółkę Przewozy Regionalne, bo uznał, że postępuje ona nieuczciwie.
Awantury na torach ciąg dalszy

Na początku października 2009 r. PKP InterCity złożyło do Urzędu Transportu Kolejowego skargę na Przewozy Regionalne, że stosują nieuczciwą konkurencję. Urząd przyznał mu rację.

„Były nieprawidłowości przy ustalaniu rozkładu jazdy. Do 30 kwietnia rozkład musi być skorygowany” – powiedział „Gazecie Wyborczej” Alvin Gajadhur z Urzędu Transportu Kolejowego.

Wprowadzenie pociągów InterRegio przez należącą do 16 samorządów wojewódzkich spółkę Przewozy Regionalne spowodowało rewolucję na polskich torach. Codziennie 90 składów wozi pasażerów między głównymi polskimi miastami. Konkurują skutecznie z PKP InterCity, głównie z Tanimi Liniami Kolejowymi, bo w zeszłym roku przewiozły około 2 mln pasażerów.

Konkurencja spowodowała drastyczne obniżenie cen biletów na niektórych relacjach. PKP InterCity od tego roku na trasie Warszawa – Kraków proponuje przejazdy za 35 zł, w zeszłym roku bilet w TLK kosztował 54 zł.

„Przysługuje nam odwołanie od decyzji UTK i na pewno z niego skorzystamy” – powiedział „Gazecie Wyborczej” Piotr Olszewski, rzecznik Przewozów Regionalnych.

Smaczku sprawie dodaje to, że obaj przewoźnicy toczyli jeszcze niedawno bój o zaległości płatnicze. Pod koniec listopada Przewozy Regionalne były winne PKP InterCity około 125 mln zł. InterCity nasłało na nie komornika, który zablokował konta spółki. W końcu firmy doszły do porozumienia w sprawie spłat. Ale niesmak pozostał.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE