PARTNER PORTALU
  • BGK

Brak wystarczających środków na nr 112

  • PAP    23 kwietnia 2012 - 17:41
Brak wystarczających środków na nr 112

Jeden z problemów związanych z rozwojem krajowej sieci teleinformatycznej obsługi numeru alarmowego 112 to brak wystarczających środków na realizację tego projektu w latach 2012-2013 - wynika z raportu MAC poświęconego e-administracji.




W poniedziałek Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji opublikowało dokument pt. "Państwo 2.0 Nowy start dla e-administracji". Zawiera on m.in. informacje dotyczące numeru 112, a także projektu wielousługowej platformy komunikacyjnej policji.

Czytaj też: Zawirowania wokół numeru 112

Celem pierwszego z tych projektów, wartego 165 mln zł, jest m.in. wdrożenie zintegrowanej, ogólnopolskiej sieci teleinformatycznej na potrzeby obsługi numeru alarmowego 112 wraz z wyposażeniem w urządzenia służb m.in. policji oraz straży pożarnej.

MAC poinformowało, że trwają prace związane z zapewnieniem warunków dla komunikacji dla wszystkich jednostek PSP w miastach wojewódzkich oraz większych ośrodkach miejskich (47 lokalizacji). Do jednostek powiatowych oraz jednostek ratowniczo-gaśniczych PSP został dostarczony sprzęt umożliwiający prawidłowe działanie w ramach numeru 112 zaraz po fizycznym podłączeniu do sieci. Pozostałe jednostki PSP mają być podłączane "w kolejnych latach, w zależności od dostępności środków finansowych".

MSW i MAC współpracują w celu zapewnienia źródeł finansowania systemu na rok 2012. MAC podejmuje także działania w celu zapewnienia środków w budżecie na rok 2013 - podkreślono w raporcie.

- Ogólnopolska sieć teleinformatyczna 112 będzie istotnym elementem Systemu Powiadamiania Ratunkowego, zapewniającym integrację teleinformatyczną (...) na terenie całego kraju, umożliwiając tym samym współdziałanie służb, przekierowanie zgłoszeń do właściwych merytorycznie służb i wymianę informacji - napisano w raporcie.

Sieć ma umożliwić przesyłanie danych teleadresowych i lokalizację abonenta dokonującego zgłoszenia alarmowego do wszystkich podmiotów obsługujących numer 112.

W raporcie wskazano, że dzięki całkowitej realizacji projektu zapewnione zostaną lepsze warunki techniczne, organizacyjne i finansowe związane z eksploatacją sieci komunikacyjnych różnych służb. Ma to pozwolić na zmniejszenie kosztów ponoszonych przez poszczególne służby na utrzymanie sieci oraz zmniejszyć koszty utrzymania infrastruktury teleinformatycznej.

- Zwiększona zostanie efektywność współdziałania służb ustawowo zobowiązanych do niesienia pomocy, poprzez zmniejszenie barier związanych z przepływem informacji - napisano w raporcie.

Wśród problemów MAC wymienia m.in.: niewystarczającą pulę środków zabezpieczonych dla projektu na lata 2012-2013 związanych z finansowaniem dzierżawy łączy OST 112, opóźnienia w przygotowaniu Systemu Wspomagania Dowodzenia Pogotowia Ratunkowego oraz brak właściwej koordynacji przy realizacji łączenia systemów współpracujących jednostek.

W lutym 2011 r. MSWiA zapewniało, że do końca roku we wszystkich województwach będą gotowe Centra Powiadamiania Ratunkowego przyjmujące zgłoszenia na wszystkie numery alarmowe (w tym 112) i przekazujące je do odpowiednich służb. Szef tego resortu Jerzy Miller przyznał wówczas, że choć numer 112 działa w całej Polsce, to czas oczekiwania na połączenie z jego operatorami bardzo się różni. Zapewniał, że trwa przebudowa systemu przepływu informacji, tak by wezwanie pomocy przez nr 112 było szybkie i skuteczne.





REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.