PARTNER PORTALU
  • BGK

Dyrekcja Warszawskiej Opery Kameralnej: Protesty zmierzają do destabilizacji pracy opery

  • PAP/JS    13 czerwca 2017 - 22:00
Dyrekcja Warszawskiej Opery Kameralnej: Protesty zmierzają do destabilizacji pracy opery
Zdaniem autorów pisma zmiany, które dokonały się w placówce w ciągu ostatnich tygodni, "wbrew insynuacjom jej byłych pracowników, przynoszą pierwsze pozytywne efekty" (fot.sxc.hu)

Protesty takie jak ostatnia pikieta przed gmachem Filharmonii Narodowej w Warszawie podczas inauguracji Festiwalu Mozartowskiego zmierzają w kierunku destabilizacji pracy Warszawskiej Opery Kameralnej - uważa dyrekcja opery.




• Autorzy pisma podkreślili, że sytuacja finansowa WOK nie pozwalała, przy utrzymaniu dotychczasowego poziomu zatrudnienia, na kontynuowanie działalności z zachowaniem niezmienionego jej profilu.

• Zdaniem autorów pisma zmiany, które dokonały się w placówce w ciągu ostatnich tygodni, "wbrew insynuacjom jej byłych pracowników, przynoszą pierwsze pozytywne efekty".

W poniedziałek (12 czerwca) w Warszawie artyści związani z Filharmonią Narodową zorganizowali przed gmachem placówki pikietę podczas inauguracji Festiwalu Mozartowskiego. Wcześniej ponad 170 z nich podpisało apel do dyrekcji o niewynajmowanie sali obecnemu kierownictwu Warszawskiej Opery Kameralnej (WOK).

Odnosząc się do pikiety przed siedzibą Filharmonii, we wtorkowym oświadczeniu dyrekcja WOK stwierdziła, że "traktuje tego typu protesty jako wysiłki zmierzające w kierunku destabilizacji pracy Opery oraz dezinformacji miłośników tej placówki. Argumentacja wykorzystywana przez protestujących opiera się bowiem o nieprawdziwe informacje, nieustannie kolportowane w środkach masowego przekazu".

"Dyrekcja WOK ubolewa nad tym, że rozmowy na temat aktualnej sytuacji w Operze za inicjatywą protestujących każdorazowo odbywają się na forum mediów i social media, przybierając emocjonalny, niemerytoryczny charakter" - czytamy w przesłanym oświadczeniu dyrekcji.

Autorzy pisma podkreślili, że sytuacja finansowa WOK nie pozwalała, przy utrzymaniu dotychczasowego poziomu zatrudnienia, na kontynuowanie działalności z zachowaniem niezmienionego jej profilu.

"Pracodawca szansę rozwoju WOK, budowy jej prestiżu i pozycji w świecie Opery upatruje w realizacji programu artystycznego o profilu barokowo - klasycznym w oparciu o orkiestrę grającą na instrumentach dawnych. Ukierunkowanie działalności artystycznej WOK do realizacji repertuaru barokowo - klasycznego i założenie dalszego funkcjonowania WOK w oparciu o taki repertuar pozwoli oprzeć jego wykonanie na muzykach Zespołu Instrumentów Dawnych WOK (MACV), Zespole Wokalnym i współpracujących na zasadach impresaryjnych (tj. angażowanych do konkretnych przedsięwzięć artystycznych) śpiewakach - solistach i dyrygentach" - czytamy w oświadczeniu.

Zdaniem autorów pisma zmiany, które dokonały się w placówce w ciągu ostatnich tygodni, "wbrew insynuacjom jej byłych pracowników, przynoszą pierwsze pozytywne efekty".

"Po czterech latach przerwy muzycy WOK wystąpili przed rosyjską publicznością na petersburskiej scenie operowej, biorąc udział w Międzynarodowym Festiwalu Oper Kameralnych, zorganizowanym przez Operę Kameralną Sankt Petersburga i Fundusz Wsparcia Inicjatyw Kulturalnych Opery Kameralnej Sankt Petersburga" - podkreślono w oświadczeniu. Dodano, że "wystawiona tam opera Imeneo została przyjęta bardzo entuzjastycznie, zarówno przez publiczność, jak i krytyków, w tym Narodowego Artystę Rosji - Jurija Isaakowicza Aleksandrowa". Przypomniano, że "niezwykłą popularnością, również wśród najmłodszych widzów, cieszył się także program Opery zaprezentowany z okazji Nocy Muzeów".

Pomimo - jak zaznaczono w oświadczeniu - "prób nacisków na artystów ze strony byłych pracowników WOK", dyrekcja realizuje program 27. Festiwalu Mozartowskiego" z udziałem najwybitniejszych, śpiewaków, muzyków i instrumentalistów.

Dyrekcja WOK "ma nadzieję, że 27. Festiwal Mozartowski spotka się u uznaniem widzów. Jednocześnie zaprasza wszystkich miłośników opery na kolejne przedstawienia muzyków Warszawskiej Opery Kameralnej. Jest bowiem przekonana, że wysoki poziom artystyczny, wbrew medialnym atakom jej przeciwników, obroni się sam" - czytamy w oświadczeniu.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.