PARTNER PORTALU
  • BGK

Efekt 500 Plus? Wzrost sprzedaży i ruchu w centrach handlowych

  • pt    13 czerwca 2016 - 08:51
Efekt 500 Plus? Wzrost sprzedaży i ruchu w centrach handlowych
Bardzo dobre wyniki płyną z centrów handlowych. (fot.wnp.pl)

Zaczynają spływać pierwsze dane pokazujące, że pieniądze z programu 500+ najwidoczniej skłoniły Polaków do zwiększenia zakupów i znacznie częstszych wypraw do centrów handlowych.




Z danych Związku Pracodawców AGD CECED Polska, do których dotarła „Rzeczpospolita" wynika, że w maju sprzedaż sprzętu AGD wzrosła wartościowo aż o 11 proc., a ilościowo o 9 proc. Związek podaje, że do tego miesiąca rynek był w zasadzie płaski.

– Może to być efekt rządowego programu 500+, ponieważ takie sumy wpompowane w gospodarkę wpłyną na pewno na konsumpcję także w branży AGD – mówi Rzeczpospolitej Adam Cich, szef Electrolux na region Europy Środkowo-Wschodniej.

– Zakładaliśmy, że z powodu programu 500+ rynek wzrośnie dodatkowo ok. 2 proc. – mówi Wojciech Konecki, dyrektor generalny CECED Polska. – Trudno jednoznacznie przesądzać, czy to wyłącznie efekt rządowego programu – dodaje.

Bardzo dobre wyniki płyną też z centrów handlowych. Z badania FootFall Indeks Polska wynika, że w maju zanotowano największy wzrost liczby klientów w tym roku – we wcześniejszych miesiącach dominowały spadki, a cały rok jest tylko 0,5 proc. lepszy niż ten sam okres 2015 r. – podaje dziennik.

Coraz lepsze dane płyną także z rynku odzieży premium, salonów jubilerskich czy meblowych.

 

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.