Efekt 500 Plus? Wzrost sprzedaży i ruchu w centrach handlowych

Zaczynają spływać pierwsze dane pokazujące, że pieniądze z programu 500+ najwidoczniej skłoniły Polaków do zwiększenia zakupów i znacznie częstszych wypraw do centrów handlowych.
Efekt 500 Plus? Wzrost sprzedaży i ruchu w centrach handlowych
Bardzo dobre wyniki płyną z centrów handlowych. (fot.wnp.pl)

Z danych Związku Pracodawców AGD CECED Polska, do których dotarła „Rzeczpospolita" wynika, że w maju sprzedaż sprzętu AGD wzrosła wartościowo aż o 11 proc., a ilościowo o 9 proc. Związek podaje, że do tego miesiąca rynek był w zasadzie płaski.

– Może to być efekt rządowego programu 500+, ponieważ takie sumy wpompowane w gospodarkę wpłyną na pewno na konsumpcję także w branży AGD – mówi Rzeczpospolitej Adam Cich, szef Electrolux na region Europy Środkowo-Wschodniej.

– Zakładaliśmy, że z powodu programu 500+ rynek wzrośnie dodatkowo ok. 2 proc. – mówi Wojciech Konecki, dyrektor generalny CECED Polska. – Trudno jednoznacznie przesądzać, czy to wyłącznie efekt rządowego programu – dodaje.

Bardzo dobre wyniki płyną też z centrów handlowych. Z badania FootFall Indeks Polska wynika, że w maju zanotowano największy wzrost liczby klientów w tym roku – we wcześniejszych miesiącach dominowały spadki, a cały rok jest tylko 0,5 proc. lepszy niż ten sam okres 2015 r. – podaje dziennik.

Coraz lepsze dane płyną także z rynku odzieży premium, salonów jubilerskich czy meblowych.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE