"Elka" znów będzie wozić pasażerów w Parku Śląskim

Już w następne wakacje kolejka linowa "Elka" ma znów wozić pasażerów w Parku Śląskim w Chorzowie (Śląskie). W środę podpisano umowę z wykonawcą, który odbuduje popularną niegdyś atrakcję, zlikwidowaną kilka lat temu z powodu złego stanu technicznego.
"Elka" znów będzie wozić pasażerów w Parku Śląskim

Będzie to pierwsza w Polsce kolejka typu mieszanego - na trasie będą kursować zarówno otwarte kanapy, jak i zamknięte gondole. W tych drugich mogą podróżować zarówno osoby niepełnosprawne, jak i rodziny z dziećmi w wózkach. Nowatorskie rozwiązanie umożliwi też korzystanie z kolejki przez cały rok, a nie tylko w sezonie letnim.

Czytaj też: Budowa kolejki w Chorzowie ruszy w tym roku

"Zakończył się bardzo ważny i trudny etap rewitalizacji Elki. () Rzeczowe zakończenie projektu powinno nastąpić do 13 czerwca 2013 r. To termin ambitny, ale możliwy do zrealizowania. Na kolejne urodziny parku, na kolejne wakacje, goście parku, wszyscy, którzy pamiętają "Elkę", będą mogli znów się nią przejechać" - powiedział podczas środowej konferencji prasowej w Chorzowie prezes Parku Śląskiego Arkadiusz Godlewski.

Całkowita wartość inwestycji to ok. 30 mln zł. Realizacja jest możliwa dzięki środkom unijnym z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego. Dotacja z tego źródła to 21 mln zł, pozostałe środki to wkład własny Parku Śląskiego, budżet dopną zaś prawdopodobnie środki unijne niewykorzystane w innych projektach.

"To niezwykły dzień. ()Mam nadzieję, że zaczyna wielki okres rewitalizacji Parku Śląskiego, z czego się niebywale cieszę. Projekt był doskonale zrobiony, pieniądze się należały. Park zaczyna się zmieniać. To doskonała informacja nie tylko dla mieszkańców okolicznych miast, ale dla całego województwa" - podkreślił marszałek województwa śląskiego Adam Matusiewicz.

Dotacja obejmuje rewitalizację jednego z trzech historycznych odcinków - od stacji przy Wesołym Miasteczku do Stadionu Śląskiego. Trasa ma ok. 2 km. Budowniczy wykorzystają fundamenty poprzednich słupów i budynków stacyjnych.

Na odcinku będzie kursować 15 gondoli i 30 kanap czteroosobowych. W razie potrzeby można je wymieniać, np. zimą może jeździć więcej gondoli.

Przepustowość kolejki to 861 osób na godzinę w każdą stronę, konstrukcja pozwoli też w razie potrzeby na podwojenie tej przepustowości. Kolejkę będzie obsługiwać 4 pracowników.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.