Gdańsk: ruszyła kampania "Młodość bez procentów". Znani i lubiani przekonają młodzież, by postawili na pasje. Nie alkohol

#Emocje procentują – to hasło kampanii, która właśnie wystartowała w Gdańsku. Jej cel jest jasny - edukowanie młodych ludzi, by nie pili alkoholu, a stawiali na rozwój swoich pasji. Przekonywać ich do tego będą m.in. Agnieszka Rylik czy Paulina Sykut-Jeżyna.
Gdańsk: ruszyła kampania "Młodość bez procentów". Znani i lubiani przekonają młodzież, by postawili na pasje. Nie alkohol
Kampania "Młodość bez procentów" potrwa do końca grudnia 2017 (fot. UM Gdańsk/ gdansk.pl)

Z danych CBOS wynika, że trzy czwarte uczniów w wieku 12-17 lat wie jak smakuje alkohol. Średnio, gdy Polski nastolatek po raz pierwszy sięga po wyskokowe trunki ma nieco ponad 13 lat. Do tego 34,2% młodych ludzi przyznaje, że pierwszy alkohol został im kupiony przez osobę dorosłą.

Między innymi te niepokojące dane skłoniły gdańskich urzędników do uruchomienia w mieście kampanii "Młodość bez procentów", która ma pokazywać młodym gdańszczanom, że lepiej stawiać na rozwój swoich pasji, niż sięgać po alkohol. 

- Chcemy pokazać, że młodość to też czas na budowanie i pielęgnowanie swoich pasji. Ludzie, którzy mają fajne zajęcie, dużo rzadziej sięgają po używki, bo zwyczajnie ich głowy zaprzątają inne rzeczy - podkreślają pracownicy Gdańskiego Centrum Profilaktyki Uzależnień, które jest organizatorem kampanii. 

Aby o kampanii zrobiło się głośno GCPU zdecydowało się zaprosić do współpracy znane osoby ze świata mediów i sportu, które podzielą się z młodzieżą swoimi pasjami. Wszyscy wezmą w akcji udział bezpłatnie. 

O swoich zainteresowaniach i osiągnięciach opowiadać będą: Paulina Sykut-Jeżyna, prezenterka „Must Be the Music”, która pasjonuje się muzyką i śpiewem, Maciej „Gleba” Florek, czyli zwycięzca 1. edycji programu „You Can Dance”, juror „You Can Dance” 2016, Agnieszka Rylik, mistrzyni świata w boksie zawodowym, wielokrotna mistrzyni świata i Europy w kick-boxingu, Victor Borsuk, siedmiokrotny Mistrz Polski w kitesurfingu, trzykrotny Wicemistrz Polski, najbardziej utytułowany zawodnik freestyle'u w Polsce czy Orzemysław Talkowski, dziennikarz, który obecnie prowadzi program „Państwo w Państwie”, zaś jego zainteresowania to kitesurfing i granie na perkusji.

Także młodzi będą mocno widoczni w kampanii. Bowiem do materiałów promocyjnych wykorzystane zostaną ich zdjęcia podczas uprawiania różnych zajęć – kitesurfing, rolki, deska, taniec. Będzie też to motyw przewodni całej kampanii. 

By jak najwięcej młodych ludzi dowiedziało się o tej akcji, miasto zdecydowało się mocno promować ją w świecie wirtualnym. Czyli tam, gdzie młodzi ludzi czują się jak ryba w wodzie. O plusach stawiania na rozwój swoich zainteresowań będą mogli dowiedzieć się więc z Facebooka oraz Instagrama. Dodatkowo powstaną materiały w formie drukowanej jak plakaty, ulotki, małe foldery, wlepki. Kampania potrwa do końca grudnia. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (1)ZOBACZ WSZYSTKIE

Należy zamienić "Orzemysław Talkowski" na "Przemysław Talkowski" :)

m., 2017-07-12 07:40:04 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE