Gdynia i Gdańsk: Wycieczkowce w polskich portach - sezon czas zacząć

Gdynia i Gdańsk – te miasta obok Sztokholmu, Petersburga, Kopenhagi czy Rostoku, odwiedzają wycieczkowce płynące bałtyckim szlakiem.
Gdynia i Gdańsk: Wycieczkowce w polskich portach - sezon czas zacząć
MV National Geographic Orion (Fot. marinetreffic.com/Sinisa Aljinovic)

• W portach Trójmiasta rozpoczyna się sezon turystyczny.

• Do końca roku przypłynie prawie 100 statków.

• Dla turystów to okazja by zwiedzić miasta, a dla miłośników statków nie lada gratka.

Od kilku lat porty Gdynia i Gdańsk znalazły się na trasach wycieczkowców pływających po Bałtyku. Do tej pory to Gdynia przodowała w liczbie statków. W tym roku więcej statków wpłynie do gdańskiego portu. Jak informuje Zarząd Morskiego Portu Gdańsk, spodziewanych jest około 70 wizyt.

Łącznie na wszystkich statkach przypłynąć może blisko 30 tys. osób. Jako pierwszy, 21 kwietnia zawinął do Gdańska National Geographic Orion. W Gdyni sezon rozpocznie MSC Opera, która przypłynie 7 maja.

Oglądanie i zwiedzanie

Wycieczkowce to również gratka dla miłośników spraw morskich. Ze względów bezpieczeństwa, można je oglądać tylko z określonej odległości. W Gdyni najlepszym punktem widokowym jest Ostroga Pilotowa przy Kapitanacie Portu, w Gdańsku zaś – Falochron Zachodni w Brzeźnie.

Przeciętny czas postoju statku w porcie rzadko przekracza 10 godzin.

– Bardzo często na zwiedzanie miasta pasażerowie mają od 6 do 8 godzin. W tym czasie mogą wybrać wycieczki zorganizowane lub, co prawda rzadziej, na własną rękę wyruszyć na szlak. Największym zainteresowaniem cieszą się wycieczki do Gdańska oraz Malborka – mówi Marta Chełkowska, dyrektor Departamentu Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.

Biura turystyczne organizują też mniejsze, bardziej specjalistyczne wycieczki, na życzenie konkretnych pasażerów.

- Przypływający turyści chętnie kupują bursztyn. Dla mieszkańców Azji, stanowiących sporą grupę pasażerów, bursztyn jest kamieniem szczęścia. Wycieczki morskie to oferta luksusowa skierowana do wymagających klientów. Cieszę się, że pomorskie porty znalazły się na wycieczkowym szlaku. Dzięki temu mamy możliwość promowania Pomorza wśród zamożnych turystów ze Stanów Zjednoczonych, Kanady, Japonii czy Chin - dodaje Chełkowska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE