InterCity zmierza do restrukturyzacji, ale za publiczne pieniądze

  • Przegląd prasy/Gazeta Wyborcza
  • 13-08-2010
  • drukuj
Kondycja PKP InterCity, konkurenta samorządowych Przewozów Regionalnych, jest fatalna. Prezes firmy zapowiada gruntowną restrukturyzację spółki, walkę o pasażerów, niepodnoszenie cen biletów i wyciągnięcie ręki po większe państwowe dofinansowanie.
InterCity zmierza do restrukturyzacji, ale za publiczne pieniądze

Gdy tylko władze PKP ugasiły pożar w towarowym PKP Cargo, w poważne tarapaty wpadła pasażerska spółka PKP InterCity. W 2009 r. miała 76,8 mln zł straty, w pierwszym półroczu 2010 r. – nawet 140 mln zł – podaje „Gazeta Wyborcza”.

Grzegorz Mędza, prezes InterCity od kwietnia tego roku przyznaje, że wyzwania w kierowanej przez niego spółce są podobne do wejścia na Mount Everest. Cele są jasne – w przyszłym roku spółka ma być na plusie, a w 2012 ma nastąpić jej debiut giełdowy.

InterCity musi zrobić to, co PKP Cargo – przeprowadzić głęboką restrukturyzację i obniżyć koszty. Prezes InterCity nie ukrywa też, że będzie występował do rządu o większe dofinansowanie nierentownych, wykonujących misję publiczną pociągów Twoich Linii Kolejowych. Są zamawiane i dotowane przez państwo. W tym roku dotacja do nich sięga 140 mln zł. Jednak po uruchomieniu konkurencyjnych pociągów InterRegio przez Przewozy Regionalne straty TLK znacząco wzrosły – pisze „Gazeta Wyborcza”.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE