PARTNER PORTALU
  • BGK

Karta turysty coraz bardziej popularna

  • PAP    10 października 2012 - 12:11
Karta turysty coraz bardziej popularna

7,5 tysiąca kart turysty upoważniających do zniżek m.in. w muzeach, hotelach czy restauracjach sprzedała od początku roku Gdańska Organizacja Turystyczna.




Z przedstawionej oferty, posiadacze karty najchętniej wybierali odwiedziny w gdańskim Muzeum Bursztynu. Jak poinformowała wiceprezes Organizacji Anna Bartoszewicz-Pajka, karta pojawiła się w Gdańsku, przede wszystkim po to, by zaspokoić oczekiwania odwiedzających miasto turystów zza granicy.

„W dużej części świata tego typu karta jest standardem” – wyjaśniła wiceprezes. Z oferty chętnie korzystają także Polacy odwiedzający Gdańsk oraz mieszkańcy.

Karta turysty uprawnia w tym roku do – najczęściej 10-procentowych – zniżek przy korzystaniu z oferty około 230 obiektów. Poza muzeami czy hotelami są wśród nich wypożyczalnie rowerów i innego sprzętu turystycznego, puby, kluby bowlingu i spa, centra rozrywki dla dzieci, salony fryzjerskie, usługi taksówkowe i sklepy z biżuterią.

Większość obiektów objętych promocją znajduje się w Trójmieście, ale w ofercie znalazły się też np. parki linowe w Łebie czy Szymbarku, Muzeum Zamkowe w Malborku czy pomorskie latarnie morskie.

Kosztująca 13 zł karta jest ważna przez rok poczynając od 1 maja do końca kwietnia następnego roku. Można do niej dokupić dodatkowy pakiet „zwiedzanie” lub „komunikacja” umożliwiające bezpłatny transport na terenie Trójmiasta i wstęp do wybranych placówek przez 24 lub 72 godziny.

Oferta „zwiedzanie” pozwala na bezpłatne jednorazowe wejście do 22 muzeów oraz gdańskiego zoo. W pakiecie tym znajdują się placówki prowadzone przez Muzeum Narodowe w Gdańsku oraz Muzeum Historyczne Miasta Gdańska, w tym Muzeum Bursztynu, Dwór Artusa czy Ratusz Głównego Miasta.

„Zwykle posiadacz karty po wykupieniu opcji zwiedzanie odwiedza w jego ramach pięć, sześć muzeów. W ubiegłym roku odnotowaliśmy około 25 tysięcy wejść do muzeów z kartą turysty” – poinformowała Bartoszewicz-Pajka.

Jak dodała, najpopularniejszymi placówkami są Muzeum Bursztynu (ponad 3 tys. odwiedzin z kartą w ub.r.), Ratusz Głównego Miasta (2650 odwiedzin) oraz Dwór Artusa (2550 odwiedzin).

<!-- pagebreak //-->

Karta turysty pojawiła się w ofercie Gdańskiej Organizacji Turystycznej w maju 2009 roku. Do jego końca sprzedano około 900 sztuk. Z roku na rok jej popularność rosła w ub.r. osiągając 5,5 tysiąca sprzedanych egzemplarzy. Pracownicy GOT szacują, że do końca tego roku sprzedanych zostanie około 8 tysięcy sztuk.

Każdy nabywca karty turysty otrzymuje papierowy przewodnik. Uzupełnieniem dla niego jest przewodnik mobilny – aplikacja o nazwie Gdansk4u Mobile przygotowana także przez Gdańską Organizację Turystyczną.

Za pomocą Gdansk4u Mobile użytkownicy mogą poznać m.in. kalendarium wydarzeń kulturalnych, rekreacyjnych czy sportowych, które mają bądź będą miały miejsce w Gdańsku. Aplikacja zawiera też cały zestaw informacji praktycznych, jak choćby przewodnik po restauracjach, miejscach noclegowych, stacjach benzynowych czy bankomatach.

Częścią Gdansk4u Mobile jest również przewodnik po ok. stu zabytkach oraz innych atrakcjach turystycznych miasta, dostępny także w wersji audio. Z audio przewodnika można skorzystać skanując umieszczone na wielu obiektach w mieście tzw. fotokody. Po ich zeskanowaniu użytkownik otrzymuje dostęp do krótkiego – ok. dwuminutowego nagrania poświęconego danemu obiektowi.




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.