Kolejny pomysł na złowienie turystów

Tematyczne szlaki muzealne - m.in. "Sztuka Młodej Polski", "Zamki w Małopolsce" czy "Szlak kultury żydowskiej" - to sposób Krakowa na przyciągnięcie turystów biznesowych i tych, dla których zwykłe zwiedzanie to za mało.
Kolejny pomysł na złowienie turystów
W sierpniu w internecie i branżowej prasie zagranicznej ruszy kampania reklamowa prezentująca ofertę ponad 20 muzeów z Krakowa i okolic dla organizatorów kongresów, seminariów i konferencji oraz dla turystów indywidualnych - hobbystów, zainteresowanych wybraną tematyką bądź grupą zabytków.
 
- Nikt już nie chce zwiedzać nudno. Turyści chcą poznawać nowe miejsca, ludzi, ale też rozwijać swoje umiejętności. Nasze muzea dają taką możliwość, bo przygotowują warsztaty i zajęcia na specjalne zamówienie. Z takiej oferty można skorzystać w ciekawych, niebanalnych wnętrzach- podkreśliła podczas czwartkowej konferencji prasowej dyrektor Biura Marketingu Turystycznego Miasta, Katarzyna Gądek.
 
W ramach projektu "Produkt muzealny w wybranych miastach świata - promocja szlaków muzeów w Europie" Urząd Miasta przygotował foldery prezentujące sześć tematycznych szlaków muzealnych, m.in. "Szlak nauki i wiedzy", "Życie dawniej" oraz elektroniczną i papierową mapę muzeów.
 
W folderze "Muzea - oferta spotkań" touroperatorzy oraz organizatorzy konferencji i kongresów znajdą informację o możliwościach wynajęcia sal, organizacji bankietów, koncertów, warsztatów i pokazów specjalnych. Uruchomiona została także strona internetowa projektu, w którym uczestniczy ponad 20 placówek z Krakowa, a także z Wieliczki, Niepołomic i Pieskowej Skały.
 
Kampania reklamowa krakowskich szlaków muzealnych pod hasłem "Spotkaj żywą historię" będzie realizowana od 2 do 22 sierpnia w internecie w 10 państwach, m.in. w Austrii, Belgii, Czechach, Francji, Hiszpanii, Szwecji i Wielkiej Brytanii, a kampania reklamowa w prasie branżowej potrwa od 23 sierpnia do połowy września w sześciu krajach.
 
Podsumowaniem projektu będzie wrześniowa konferencja "Czas muzeów - spotkaj żywą historię" w Krakowie z udziałem m.in. przedstawicieli Światowej Organizacji Turystyki, touroperatorów, organizatorów kongresów i muzealników. Obrady poświęcone będą sposobom prezentacji i promocji zbiorów muzealnych na przykładzie Krakowa, przedstawiona zostanie także oferta muzeów w zakresie turystyki biznesowej.
 
W konferencji, której koszty pokrywa miasto, może wziąć udział 350 osób, do tej pory zgłosiło się 260 chętnych z 20 krajów.
 
Projekt "Produkt muzealny w wybranych miastach świata - promocja szlaków muzeów w Europie" kosztuje ponad 1,6 mln zł, z czego ponad 1 mln zł to dofinansowanie z środków UE w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego.
 
Z pilotażowych badań turystyki biznesowej wynika, że w 2008 r. w Krakowie zorganizowano 8776 imprez biznesowych, a w 2009 r. - 8972, a więc o 2 proc. więcej. Wśród imprez dominowały szkolenia i kursy, których zorganizowano ponad 4 tys. rocznie, a kolejną formą imprez były konferencje, których odbyło się ponad 2,5 tys. w każdym z badanych lat.
 
Władzom miasta bardzo zależy na zwiększeniu liczby spotkań biznesowych, bo - jak podkreśla Katarzyna Gądek - to część ruchu turystycznego odporna na sezonowość. Jednak proces organizacji dużej konferencji trwa trzy lata, dlatego na pierwsze efekty kampanii promocyjnej trzeba będzie poczekać.
Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE