PARTNER PORTALU
  • BGK

Kraków chce być w czołówce europejskich ośrodków turystyki miejskiej

  • PAP    12 marca 2015 - 19:06
Kraków chce być w czołówce europejskich ośrodków turystyki miejskiej

fot. pixabay.com

Władze miasta chcą uatrakcyjnić ofertę dla turystów w sezonie zimowym i informować o rzeczywistym stanie powietrza w Krakowie.





Prezydent Krakowa Jacek Majchrowski otwierając w czwartek XXV Forum Turystyki z udziałem przedstawicieli branży turystycznej przypomniał, że w 2014 r. Kraków odwiedziło niemal 10 mln gości z Polski i zagranicy. "Sądzę, że w 2016 r., także ze względu na Światowe Dni Młodzieży liczba ta zostanie przekroczona" - mówił Majchrowski.

Dodał, że miasto chcąc przyciągnąć gości wciąż tworzy nowe atrakcyjne turystycznie miejsca. Takim miejscem ma być m.in. Teatr Variete - scena z lekkim repertuarem utworzona w budynku dawnego kinoteatru "Związkowiec". Działalność teatru zainauguruje w maju prapremiera polskiej wersji musicalu "Legally Blonde" w reż. Janusza Józefowicza. "Na West Endzie 90 proc. widzów to turyści z całego świata. Nasz teatr powinien dedykować swoje produkcje nie tylko dla Krakowa, ale dla całej Polski Południowej, Śląska i turystów" - mówił w czwartek dyrektor naczelny i artystyczny Teatru Variete Janusz Szydłowski.

Wiceprezydent Magdalena Sroka mówiła, że w 2020 r. Kraków chciałby należeć do czołówki europejskich ośrodków turystyki miejskiej. Podkreśliła, że osiągniecie tego celu jest możliwe tylko we współpracy miasta z branżą turystyczną i przy akceptacji społecznej.

"Zakładamy, że w 2020 r. ruch turystyczny wzrośnie do 12 mln i zbliżymy się do takich miast jak Praga, którą odwiedza co roku kilkanaście milionów osób, a które mają nad nami przewagę jako ośrodki turystyczne, choćby z racji tego, że są stolicami. Jednocześnie zależy nam na tym, żeby ruch turystyczny rozwijał się w sposób zrównoważony, by nie pogorszyła się jakość usług. Chcemy walczyć z +posezonowością+, tworzyć atrakcyjną ofertę zimową i budować wizerunek Krakowa jako miasta romantycznego" - powiedziała dziennikarzom Sroka.

Kraków przygotowuje nową ofertę na grudzień. Jak powiedziała Sroka władze miasta będą namawiały restauratorów do tworzenia ogródków zimowych, wzmocniona ma być dekoracja miasta w okresie świątecznym i poprawiona estetyka organizowanych na Rynku Głównym Targów Bożonarodzeniowych. Mocniej niż do tej pory akcentowana będzie tradycja tworzenia szopek krakowskich, które będzie można zobaczyć nie tylko w Muzeum Historycznym, ale także w przestrzeni publicznej.

Miasto chce postawić także na promowanie tego, co lokalne i unikatowe: od żywności po dzieła sztuki i modę tworzoną przez krakowskich twórców. "Zachęcamy restauratorów i hotelarzy do wprowadzenia do oferty gastronomicznej produktów regionalnych, tradycyjnych i lokalnych. Turysta tego szuka" - mówiła Sroka.

Wiceprezydent mówiła, że na decyzje turystów, czy przyjechać do Krakowa czy nie wpływają komunikaty o złej jakości powietrza w mieście. "Chcemy intensywnie informować o rzeczywistym stanie powietrza w Krakowie i działaniach na rzecz poprawy jego jakości i o tym, jak się ten stan zmienił w perspektywie ostatnich 15 lat. Jeden spójny komunikat powinien trafić do mieszkańców, do przedstawicieli branży turystycznej i każdego dziennikarza, który o to zapyta" - mówiła Sroka.

W tym roku ma się rozpocząć wymiana oznakowania turystycznego miasta: znaki mają być spójne kolorystycznie, graficznie i językowo, te same piktogramy pojawią się na obiektach turystycznych, ulotkach i mapach.







KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.