PARTNER PORTALU
  • BGK

Kraków chce być w czołówce europejskich ośrodków turystyki miejskiej

  • PAP    12 marca 2015 - 19:06
Kraków chce być w czołówce europejskich ośrodków turystyki miejskiej
fot. pixabay.com

Władze miasta chcą uatrakcyjnić ofertę dla turystów w sezonie zimowym i informować o rzeczywistym stanie powietrza w Krakowie.





Prezydent Krakowa Jacek Majchrowski otwierając w czwartek XXV Forum Turystyki z udziałem przedstawicieli branży turystycznej przypomniał, że w 2014 r. Kraków odwiedziło niemal 10 mln gości z Polski i zagranicy. "Sądzę, że w 2016 r., także ze względu na Światowe Dni Młodzieży liczba ta zostanie przekroczona" - mówił Majchrowski.

Dodał, że miasto chcąc przyciągnąć gości wciąż tworzy nowe atrakcyjne turystycznie miejsca. Takim miejscem ma być m.in. Teatr Variete - scena z lekkim repertuarem utworzona w budynku dawnego kinoteatru "Związkowiec". Działalność teatru zainauguruje w maju prapremiera polskiej wersji musicalu "Legally Blonde" w reż. Janusza Józefowicza. "Na West Endzie 90 proc. widzów to turyści z całego świata. Nasz teatr powinien dedykować swoje produkcje nie tylko dla Krakowa, ale dla całej Polski Południowej, Śląska i turystów" - mówił w czwartek dyrektor naczelny i artystyczny Teatru Variete Janusz Szydłowski.

Wiceprezydent Magdalena Sroka mówiła, że w 2020 r. Kraków chciałby należeć do czołówki europejskich ośrodków turystyki miejskiej. Podkreśliła, że osiągniecie tego celu jest możliwe tylko we współpracy miasta z branżą turystyczną i przy akceptacji społecznej.

"Zakładamy, że w 2020 r. ruch turystyczny wzrośnie do 12 mln i zbliżymy się do takich miast jak Praga, którą odwiedza co roku kilkanaście milionów osób, a które mają nad nami przewagę jako ośrodki turystyczne, choćby z racji tego, że są stolicami. Jednocześnie zależy nam na tym, żeby ruch turystyczny rozwijał się w sposób zrównoważony, by nie pogorszyła się jakość usług. Chcemy walczyć z +posezonowością+, tworzyć atrakcyjną ofertę zimową i budować wizerunek Krakowa jako miasta romantycznego" - powiedziała dziennikarzom Sroka.

Kraków przygotowuje nową ofertę na grudzień. Jak powiedziała Sroka władze miasta będą namawiały restauratorów do tworzenia ogródków zimowych, wzmocniona ma być dekoracja miasta w okresie świątecznym i poprawiona estetyka organizowanych na Rynku Głównym Targów Bożonarodzeniowych. Mocniej niż do tej pory akcentowana będzie tradycja tworzenia szopek krakowskich, które będzie można zobaczyć nie tylko w Muzeum Historycznym, ale także w przestrzeni publicznej.

Miasto chce postawić także na promowanie tego, co lokalne i unikatowe: od żywności po dzieła sztuki i modę tworzoną przez krakowskich twórców. "Zachęcamy restauratorów i hotelarzy do wprowadzenia do oferty gastronomicznej produktów regionalnych, tradycyjnych i lokalnych. Turysta tego szuka" - mówiła Sroka.

Wiceprezydent mówiła, że na decyzje turystów, czy przyjechać do Krakowa czy nie wpływają komunikaty o złej jakości powietrza w mieście. "Chcemy intensywnie informować o rzeczywistym stanie powietrza w Krakowie i działaniach na rzecz poprawy jego jakości i o tym, jak się ten stan zmienił w perspektywie ostatnich 15 lat. Jeden spójny komunikat powinien trafić do mieszkańców, do przedstawicieli branży turystycznej i każdego dziennikarza, który o to zapyta" - mówiła Sroka.

W tym roku ma się rozpocząć wymiana oznakowania turystycznego miasta: znaki mają być spójne kolorystycznie, graficznie i językowo, te same piktogramy pojawią się na obiektach turystycznych, ulotkach i mapach.





REKLAMA




×
  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.