Kraków. Numer 112 w nowym systemie

Wojewódzkie Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Krakowie rozpoczęło obsługę zgłoszeń na numer alarmowy 112 na systemie dostarczonym przez Centrum Projektów Informatycznych.
Kraków. Numer 112 w nowym systemie

Krakowski ośrodek był pierwszym centrum powiadamiania ratunkowego w Polsce, które rozpoczęło obsługę numeru alarmowego 112 w ramach projektu System Informatyczny Powiadamiania Ratunkowego.

Teraz krakowscy operatorzy numeru alarmowego 112 odbierają połączenia alarmowe za pośrednictwem systemu SI WCPR i z wykorzystaniem narzędzi (m.in. konsole dyspozytorskie, centrala do obsługi zgłoszeń głosowych wraz z serwerem aplikacyjnym, macierze dyskowe, rejestratory rozmów telefonicznych) dostarczonych przez CPI do 17. ośrodków wojewódzkich (miast wojewódzkich i Radomia).

Jednym z wyzwań, z którymi mierzą się operatorzy numeru alarmowego 112 jest wysoka liczba zgłoszeń pomyłkowych i fałszywych stanowiących ok. 70 proc. połączeń alarmowych.

Korzystając z systemu SI WCPR zadaniem operatorów jest m.in. weryfikacja zgłoszeń i przekazanie do właściwych służb, tylko tych, które wymagają interwencji.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.