PARTNER PORTALU
  • BGK

Łódź miastem coraz bardziej atrakcyjnym dla turystów

  • pt    31 stycznia 2018 - 11:44
Łódź miastem coraz bardziej atrakcyjnym dla turystów
Łódź chce przyciągać turystów i zarabiać na turystyce (fot.lodz.pl)

Łódź przez lata była uważane za miasto nieturystyczne. Jednak od kilku lat ta tendencja wyraźnie się zmienia. Turyści nocujący w Łodzi oraz odwiedzający miasto zostawili tu blisko pół miliarda zł.




  • Łódź chce przyciągać turystów i zarabiać na turystyce.
  • Jednym z magnesów przyciągających turystów do Łodzi jest coraz bogatsza oferta atrakcji oferowanych przez EC1.
  • W mieście powstają też nowe hotele co ma ułatwić przyjazdy turystów.

Według danych za 2016 r., w Łodzi pojawiło się 750 tysięcy turystów nocujących w hotelach i 2 miliony odwiedzających, czyli przyjeżdżających na jednodniowe wycieczki.

Czytaj też: 13 nowych zabytków w Łodzi

- To pokazuje, że przełamujemy stereotyp Łodzi nieciekawej i nieatrakcyjnej dla turystów. Jest o co walczyć, bo turyści i odwiedzający w 2016 r. nasze miasto zostawili w kasie Łodzi prawie 0,5 mld zł. Dane za 2017 r. jeszcze są opracowywane, ale prawdopodobnie utrzymany zostanie kilkuprocentowy wzrost z lat poprzednich – mówi Tomasz Koralewski, prezes Łódzkiej Organizacji Turystycznej.

Jak na razie średnia dla turystów przyjeżdżających do Łodzi wynosi 1,8 noclegu na turystę.

- To wciąż niewielka średnia. Chcielibyśmy aby przekroczyła ona 2 noclegi, bo turyści zostający w mieście na noc wydają więcej pieniędzy. Trzeba jednak mieć świadomość, że Łódź nie jest i nie będzie miastem wakacyjnym. To miasto inne niż wszystkie, jest miastem nieoczywistym, ale ma potencjał i energię, aby być miastem rozpoznawalnym i atrakcyjnym dla turystów - podkreśla Koralewski.

Jednym z magnesów przyciągających turystów do Łodzi jest coraz bogatsza oferta atrakcji oferowanych przez EC1. Jak poinformował Radomir Dziubich, z EC1 Łódź Miasto Kultury, od 8 stycznia 2016 r., czyli od dnia otwarcia planetarium, do chwili obecnej, już 328 tysięcy osób kupiło bilety do EC1.Około 90 tys. biletów kupiły osoby spoza Łodzi.

W mieście są pewni, że niedawno otwarte Centrum Nauki i Techniki także przyczyni się do wzrostu liczby odwiedzających.

Turyści to także turystyka biznesowo-korporacyjna. Bardzo pożądana ze względu na zamożność klientów. W 2017 roku w Łodzi odbyło się ponad 750 imprez firmowych (mowa o spotkaniach obejmujących co najmniej 50 osób). Jak dodaje Radomir Dziubich, EC1 staje się ważnym punktem na mapie turystyki biznesowej. W 2017 r. odbyło się tu kilkadziesiąt eventów, które gromadziły od kilkuset do ponad tysiąca uczestników.

Jak zauważają w łódzkim magistracie turystyka biznesowa buduje prestiż miasta, ale i dzięki niej w Łodzi powstają kolejne hotele 4-gwiazdkowe, a te które już działają (6 hoteli) mają się naprawdę dobrze. Inwestycje w branżę hotelarską, które są podejmowane w mieście, w ciągu dwóch lat podniosą liczbę miejsc hotelowych w Łodzi do 10 tysięcy.

W Łodzi marzą o milionie turystów do końca 2018 roku i zastanawiają się jak szybko Łódź może dogonić Poznań i w ciągu kilku lat zacząć mierzyć się z Wrocławiem z 5 mln odwiedzających.

Pomóc mają w tym planowane na najbliższą przyszłość działania promocyjne ŁOT-u na rzecz zdobycia turystów zagranicznych, których obecnie do Łodzi przyjeżdża ok. 170 tys. rocznie.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.