PARTNER PORTALU
  • BGK

Łódź miastem coraz bardziej atrakcyjnym dla turystów

  • pt    31 stycznia 2018 - 11:44
Łódź miastem coraz bardziej atrakcyjnym dla turystów
Łódź chce przyciągać turystów i zarabiać na turystyce (fot.lodz.pl)

Łódź przez lata była uważane za miasto nieturystyczne. Jednak od kilku lat ta tendencja wyraźnie się zmienia. Turyści nocujący w Łodzi oraz odwiedzający miasto zostawili tu blisko pół miliarda zł.




  • Łódź chce przyciągać turystów i zarabiać na turystyce.
  • Jednym z magnesów przyciągających turystów do Łodzi jest coraz bogatsza oferta atrakcji oferowanych przez EC1.
  • W mieście powstają też nowe hotele co ma ułatwić przyjazdy turystów.

Według danych za 2016 r., w Łodzi pojawiło się 750 tysięcy turystów nocujących w hotelach i 2 miliony odwiedzających, czyli przyjeżdżających na jednodniowe wycieczki.

Czytaj też: 13 nowych zabytków w Łodzi

- To pokazuje, że przełamujemy stereotyp Łodzi nieciekawej i nieatrakcyjnej dla turystów. Jest o co walczyć, bo turyści i odwiedzający w 2016 r. nasze miasto zostawili w kasie Łodzi prawie 0,5 mld zł. Dane za 2017 r. jeszcze są opracowywane, ale prawdopodobnie utrzymany zostanie kilkuprocentowy wzrost z lat poprzednich – mówi Tomasz Koralewski, prezes Łódzkiej Organizacji Turystycznej.

Jak na razie średnia dla turystów przyjeżdżających do Łodzi wynosi 1,8 noclegu na turystę.

- To wciąż niewielka średnia. Chcielibyśmy aby przekroczyła ona 2 noclegi, bo turyści zostający w mieście na noc wydają więcej pieniędzy. Trzeba jednak mieć świadomość, że Łódź nie jest i nie będzie miastem wakacyjnym. To miasto inne niż wszystkie, jest miastem nieoczywistym, ale ma potencjał i energię, aby być miastem rozpoznawalnym i atrakcyjnym dla turystów - podkreśla Koralewski.

Jednym z magnesów przyciągających turystów do Łodzi jest coraz bogatsza oferta atrakcji oferowanych przez EC1. Jak poinformował Radomir Dziubich, z EC1 Łódź Miasto Kultury, od 8 stycznia 2016 r., czyli od dnia otwarcia planetarium, do chwili obecnej, już 328 tysięcy osób kupiło bilety do EC1.Około 90 tys. biletów kupiły osoby spoza Łodzi.

W mieście są pewni, że niedawno otwarte Centrum Nauki i Techniki także przyczyni się do wzrostu liczby odwiedzających.

Turyści to także turystyka biznesowo-korporacyjna. Bardzo pożądana ze względu na zamożność klientów. W 2017 roku w Łodzi odbyło się ponad 750 imprez firmowych (mowa o spotkaniach obejmujących co najmniej 50 osób). Jak dodaje Radomir Dziubich, EC1 staje się ważnym punktem na mapie turystyki biznesowej. W 2017 r. odbyło się tu kilkadziesiąt eventów, które gromadziły od kilkuset do ponad tysiąca uczestników.

Jak zauważają w łódzkim magistracie turystyka biznesowa buduje prestiż miasta, ale i dzięki niej w Łodzi powstają kolejne hotele 4-gwiazdkowe, a te które już działają (6 hoteli) mają się naprawdę dobrze. Inwestycje w branżę hotelarską, które są podejmowane w mieście, w ciągu dwóch lat podniosą liczbę miejsc hotelowych w Łodzi do 10 tysięcy.

W Łodzi marzą o milionie turystów do końca 2018 roku i zastanawiają się jak szybko Łódź może dogonić Poznań i w ciągu kilku lat zacząć mierzyć się z Wrocławiem z 5 mln odwiedzających.

Pomóc mają w tym planowane na najbliższą przyszłość działania promocyjne ŁOT-u na rzecz zdobycia turystów zagranicznych, których obecnie do Łodzi przyjeżdża ok. 170 tys. rocznie.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!






×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.