PARTNER PORTALU
  • BGK

Marszałkowie województw będą mieli dostęp do danych biur podróży

  • MN    9 czerwca 2016 - 10:41
Marszałkowie województw będą mieli dostęp do danych biur podróży
Zmiany w ustawie mają wzmocnić system zabezpieczeń finansowych organizatorów turystyki i pośredników turystycznych, co wpłynie na bezpieczeństwo klientów biur podróży (fot. WikiCommons)

• Marszałkowie województw będą mieli dostęp do danych pochodzących z umów o świadczenie usług turystycznych zawartych przez biura podróży z klientami.
• Finanse klientów biur podróży będą zabezpieczone w systemie uzupełniającym, na który będą się składać biura podróży.
• Działania mają wzmocnić system zabezpieczeń finansowych organizatorów turystyki i pośredników turystycznych, co zapewni bezpieczeństwo klientom biur podróży.




Marszałkowie województw będą mieli dostęp do danych pochodzących z wykazów umów o świadczenie usług turystycznych zawartych przez biura podróży z klientami. To efekt przyjętego przez rząd projektu ustawy o zmianie ustawy o usługach turystycznych oraz ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych.

Marszałkowie będą także mogli kontrolować biura podróży w zakresie składania deklaracji, opłacania składek do Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego (TFG ) oraz rzetelnego prowadzenia wykazu zawartych umów o imprezę turystyczną lub pośrednictwo turystyczne.

Te działania mają wzmocnić system zabezpieczeń finansowych organizatorów turystyki i pośredników turystycznych, co wpłynie na bezpieczeństwo klientów biur podróży.

Czytaj też: W tych województwach jest najwięcej hoteli i turystów

System zabezpieczeń finansowych przewiduje wprowadzenie systemu uzupełniającego, czyli Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego, jako wyodrębniony rachunek w Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym. Ma to być wzmocnienie na wypadek niewypłacalności organizatorów czy pośredników turystycznych.

Dzięki systemowi uzupełniającemu gromadzone środki mają stanowić zabezpieczenie na wypadek, gdyby zabezpieczenie finansowe organizatorów i pośredników turystycznych nie było wystarczające, aby pokryć koszty powrotów i zwrot pieniędzy klientom. Na pokrycie kosztów powrotu najpierw będą wykorzystywane środki z podstawowego systemu zabezpieczeń, a później dopiero z systemu uzupełniającego. Turystyczny Fundusz Gwarancyjny będzie finansowany ze składek biur podróży.

Czytaj też: Podziemne trasy przyciągają turystów, ale czy są bezpieczne?

Biura podróży będą miały obowiązek prowadzenia w postaci elektronicznej wykazu umów o świadczenie usług turystycznych zawartych z klientami. Dostęp do danych zawartych w wykazach będą mieli marszałkowie województw oraz minister sportu i turystyki. Marszałkowie będą odpowiadać za sprawną organizację powrotu klientów z imprezy turystycznej (noclegi, transport lokalny, transport do kraju), w sytuacji gdy nie zapewnia tego niewypłacalny organizator turystyki lub pośrednik turystyczny.

Marszałkowie województw oraz minister sportu i turystyki będą upoważnieni do kontroli biur podróży w zakresie składania deklaracji i opłacania składek do TFG oraz rzetelnego prowadzenia wykazu zawartych umów o imprezę turystyczną lub pośrednictwo turystyczne. UFG będzie natomiast w rocznych sprawozdaniach przedstawiał informację dotycząca działalności i funkcjonowania TFG.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.