Miał jeździć po Krakowie, spłonął w 10 minut

  • Przegląd prasy/Gazeta Wyborcza Kraków
  • 26-04-2010
  • drukuj
Jeden z autobusów miejskich, który od czerwca miał wozić pasażerów, 23 kwietnia wyjechał na jazdę próbną. Stanął w ogniu. Kilka minut wystarczyło, by zostały z niego tylko felgi i zarys karoserii.
Miał jeździć po Krakowie, spłonął w 10 minut

Pękł wąż wysokociśnieniowy w instalacji napędu wentylatora. Chwilę później kabinę wypełnił dym, a po kilku minutach pojazd stał w ogniu. Na szczęście wszyscy pasażerowie się ewakuowali – informuje „Gazeta Wyborcza Kraków”.

Pierwszy produkowany na masową skalę pojazd napędzany skroplonym gazem LNG Solbus SM12 LNG ma zrewolucjonizować rynek autobusów miejskich w Polsce. Nikt z tej przyjaznej środowisku technologii jeszcze nie korzysta. W 2008 r. prototyp pojazdu otrzymał homologację niezbędną do rozpoczęcia masowej produkcji.

Nowatorski tabor 31 solbusów kupiło krakowskie Przedsiębiorstwo Transportu Samochodowego, które w zeszłym roku wygrało przetarg na obsługę kilku linii. Miały się one pojawić na ulicach w kwietniu. Termin nie został dotrzymany, bo homologacje dostały tylko krótsze, 12-metrowe pojazdy. O pozwolenie na eksploatację przegubowców (ma ich być 15) fabryka dopiero się stara.

Organizator przetargu dał przewoźnikowi jeszcze dwa miesiące na dopięcie formalności i rozpoczęcie pracy. Jeżeli i ta data zostanie przekroczona, to wielomilionowy kontrakt przepadnie. PTS zapewnia jednak, że do czerwca zdąży. Problem w tym, że po pożarze Solbus może stracić uzyskane wcześniej pozwolenia – pisze „Gazeta Wyborcza Kraków”.

 


KOMENTARZE (1)ZOBACZ WSZYSTKIE

Dlaczego Solbus ma stracić uprawnienia? Tyle Solarisów się spaliło i jakoś do tej pory rejestrują te wyroby. Pala się też Mercedesy.
Jeżeli po takim pożarze w zbiorniku zostało jeszcze paliwo (gaz) to tylko takie powinny jeździć w Polskich miastach.
Widziałem jak się pali autobus z p
...ełnym zbiornikiem oleju napędowego. Tego lasu co tam go widać na zdjęciach już by nie było.
Jak zamkną Solbus za ten pożar, to będziemy cieszyć się, że mamy ekologiczne i bezpieczne autobusyz napędem LNG za dwa lata - ale z Niemiec, a może z Chin. W Polsce to tylko zacząć robić coś nowego, a szybko taka firma zostanie zlikwidowana "dzięki" tego typu informacjom, urzędnikom, bankom i tp. Przecież w tym autobusie po pożarze zostało tylko paliwo w zbiorniku -czy to nie cud? Czego o tym ten niepodpisany wszystkowiedzący dziennikarz nie napisał?
Dbajmy tak dalej o nasz rodzimy przemysł, a na pewno przekroczymy 3 miliony bezrobotnych
rozwiń

Stały czytelnik, 2010-05-06 19:44:31 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE