PARTNER PORTALU
  • BGK

Miał jeździć po Krakowie, spłonął w 10 minut

  • Przegląd prasy/Gazeta Wyborcza Kraków    26 kwietnia 2010 - 07:55
Miał jeździć po Krakowie, spłonął w 10 minut

Jeden z autobusów miejskich, który od czerwca miał wozić pasażerów, 23 kwietnia wyjechał na jazdę próbną. Stanął w ogniu. Kilka minut wystarczyło, by zostały z niego tylko felgi i zarys karoserii.




Pękł wąż wysokociśnieniowy w instalacji napędu wentylatora. Chwilę później kabinę wypełnił dym, a po kilku minutach pojazd stał w ogniu. Na szczęście wszyscy pasażerowie się ewakuowali – informuje „Gazeta Wyborcza Kraków”.

Pierwszy produkowany na masową skalę pojazd napędzany skroplonym gazem LNG Solbus SM12 LNG ma zrewolucjonizować rynek autobusów miejskich w Polsce. Nikt z tej przyjaznej środowisku technologii jeszcze nie korzysta. W 2008 r. prototyp pojazdu otrzymał homologację niezbędną do rozpoczęcia masowej produkcji.

Nowatorski tabor 31 solbusów kupiło krakowskie Przedsiębiorstwo Transportu Samochodowego, które w zeszłym roku wygrało przetarg na obsługę kilku linii. Miały się one pojawić na ulicach w kwietniu. Termin nie został dotrzymany, bo homologacje dostały tylko krótsze, 12-metrowe pojazdy. O pozwolenie na eksploatację przegubowców (ma ich być 15) fabryka dopiero się stara.

Organizator przetargu dał przewoźnikowi jeszcze dwa miesiące na dopięcie formalności i rozpoczęcie pracy. Jeżeli i ta data zostanie przekroczona, to wielomilionowy kontrakt przepadnie. PTS zapewnia jednak, że do czerwca zdąży. Problem w tym, że po pożarze Solbus może stracić uzyskane wcześniej pozwolenia – pisze „Gazeta Wyborcza Kraków”.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (1)

  • Stały czytelnik, 2010-05-06 19:44:31

    Dlaczego Solbus ma stracić uprawnienia? Tyle Solarisów się spaliło i jakoś do tej pory rejestrują te wyroby. Pala się też Mercedesy. Jeżeli po takim pożarze w zbiorniku zostało jeszcze paliwo (gaz) to tylko takie powinny jeździć w Polskich miastach. Widziałem jak się pali autobus z pełnym zbiorn...ikiem oleju napędowego. Tego lasu co tam go widać na zdjęciach już by nie było. Jak zamkną Solbus za ten pożar, to będziemy cieszyć się, że mamy ekologiczne i bezpieczne autobusyz napędem LNG za dwa lata - ale z Niemiec, a może z Chin. W Polsce to tylko zacząć robić coś nowego, a szybko taka firma zostanie zlikwidowana "dzięki" tego typu informacjom, urzędnikom, bankom i tp. Przecież w tym autobusie po pożarze zostało tylko paliwo w zbiorniku -czy to nie cud? Czego o tym ten niepodpisany wszystkowiedzący dziennikarz nie napisał? Dbajmy tak dalej o nasz rodzimy przemysł, a na pewno przekroczymy 3 miliony bezrobotnych  rozwiń

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.