PARTNER PORTALU
  • BGK

Mimo Euro Polacy planują sporo wyjazdów

  • PAP    21 maja 2012 - 15:14
Mimo Euro Polacy planują sporo wyjazdów

Według szacunków Polskiej Organizacji Turystycznej w okresie piłkarskich mistrzostw Europy można spodziewać się przyjazdu do naszego kraju od 700 tys. do 1,5 mln gości. Dla branży turystycznej czerwiec zapowiada się jednak jako... miesiąc wyjazdów.




"Organizacja piłkarskich mistrzostw Europy przyniesie zarówno krótko- jak i długoterminowe efekty dla polskiej branży turystycznej. Te krótkoterminowe są często negatywne, a na Euro 2012 paradoksalnie wygrywają biura wyjazdowe. Czerwiec praktycznie wypadł z oferty przyjazdowej" - zauważa wiceprezes Polskiej Izby Turystyki Dariusz Wojtal.

Jak wyjaśnia Wojtal, przyczynami mniejszego zainteresowania turystycznymi przyjazdami do Polski są zarówno obawy przed wzmożonym ruchem komunikacyjnym i trudnościami w poruszaniu się po będących nadal w budowie drogach i autostradach, jak i gwałtowny wzrost cen hoteli i usług gastronomicznych w okresie trwania turnieju. Wyjazdy są natomiast popularne, bowiem wielu mieszkańców miast-gospodarzy obawia się tłoku, korków i innych perturbacji związanych z turniejem.

"Obserwujemy obecnie zjawisko nagłego spadku cen, co jest reakcją na małe zainteresowanie usługami hotelowymi. Boję się, że jest już jednak za późno. Mamy informacje, że w niektórych hotelach, nawet pięciogwiazdkowych, zarezerwowanych jest zaledwie 30 procent miejsc. Podobna sytuacja była zresztą cztery lata temu w Austrii, ale nie wzięto tego pod uwagę, ustalając poziom cen" - powiedział Wojtal podczas organizowanej przez POT konferencji "Jak wygrać Euro 2012?".

Wiceprezes PIT wysoko ocenił prowadzone przez Polską Organizację Turystyczną akcje promocyjne na najważniejszych rynkach zagranicznych. W opinii Dariusza Wojtala przyniesie to pozytywne efekty długofalowe w postaci zmiany wizerunku Polski i kształtowanie obrazu kraju atrakcyjnego turystycznie, nowoczesnego i otwartego.

W okresie kolejnych 2-3 lat organizacja Euro powinna przynieść zauważalny wzrost zainteresowania turystów zagranicznych naszym krajem. Przyczyni się do tego również rozwój infrastruktury - lotnisk, ich połączeń z centrami miast, autostrad i dróg ekspresowych, komunikacji miejskiej czy wreszcie wykorzystanie wykwalifikowanych wolontariuszy.

Prowadzone przez POT akcje promocyjne nasilą się podczas turnieju i obejmą nowe rynki, m.in. Holandię, Szwecję, Danię czy Belgię. W tym okresie najważniejszym hasłem w promocji będzie oczywiście piłka nożna, a akcje będą kontynuowane jeszcze do końca 2013 roku.

"Po Euro 2012 chcemy zachęcać tych, którzy przyjechali na mecze, do powrotu po Polski już w charakterze turystów. Naszym hasłem będzie po zakończeniu turnieju slogan +powróć do nas+" - powiedziała wiceprezes POT Elżbieta Wąsowicz-Zaborek.

Jak poinformowała Wąsowicz-Zaborek, już od dwóch lat trwają prace nad rozbudową systemu informacji turystycznej. W najbliższych dniach planowane jest uruchomienie mobilnych serwisów informacyjnych, które przyjezdni będą mogli pobrać do smartfonów w swoich krajach, co pozwoli na uniknięcie wysokich opłat roamingowych.

Podczas turnieju działać będzie specjalny turystyczny "telefon bezpieczeństwa", będący uzupełnieniem numeru alarmowego 112. W miastach-gospodarzach i innych licznie odwiedzanych miejscach powstanie 100 "infokiosków", a regionalne punkty informacji turystycznej otrzymały dodatkowo blisko sto komputerów z dostępem do internetu, które mają być udostępniane turystom.

 

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.