PARTNER PORTALU
  • BGK

Nie starczyło na samolot, wrócą autokarem

  • PAP    9 sierpnia 2012 - 12:33
Nie starczyło na samolot, wrócą autokarem

Ostatni pozostający za granicą klienci upadającego biura podróży Aquamaris będą wracać do Polski autokarami.




Samorząd wyjaśnił, że kwota gwarancyjna biura nie starcza na wynajęcie dla turystów specjalnego samolotu. Chodzi o 116 osób wypoczywających na Krecie oraz 23 osoby na Riwierze Olimpijskiej. Ich wczasy miały kończyć się planowo 11 i 13 sierpnia.

Jak poinformował Witold Trólka z urzędu marszałkowskiego woj. śląskiego, chociaż zgodnie z umowami zawartymi z Aquamaris turyści mieli wracać do kraju samolotami, samorząd nie zdołał porozumieć się w sprawie ich transportu do Polski z przewoźnikami lotniczymi. Dlatego – aby dotrzeć na czas – wyjadą wcześniej autokarami.

Czytaj też: NIK prześwietli nadzór nad biurami podróży

23-osobowa grupa z Riwiery Olimpijskiej wyruszy autobusami w czwartek ok. godz. 14. Turyści ci mają dotrzeć do Pyrzowic w piątek, prawdopodobnie ok. godziny 20. 116-osobowa grupa z Krety w piątek ok. godz. 11 przepłynie promem z Heraklionu do Pireusu, gdzie po południu ma zająć miejsce w autokarach. Dojazd na miejsce planowany jest w sobotę ok. godz. 22.

„W przypadku obu tych grup nie było niestety możliwości rezerwacji wolnych miejsc w samolotach rejsowych. Wynajęcie samolotu specjalnego kosztowałoby ok. 200-300 tys. zł. Taki koszt spowodowałby przekroczenie kwoty gwarancyjnej Aquamaris, którą dysponuje urząd marszałkowski do organizacji transportu turystów do kraju” – wyjaśnił Trólka.

Koszty wynikające z organizacji powrotu do kraju turystów są pokrywane przez urząd marszałkowski z tzw. kwoty gwarancyjnej, jaką jest zobowiązane zabezpieczyć biuro podróży, aby uzyskać wpis do rejestru Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystyki. W przypadku Aquamaris kwota tego ubezpieczenia to ok. 126 tys. euro. Według wstępnych szacunków, organizacja powrotów wszystkich turystów wyczerpuje zdecydowaną większość kwoty gwarancyjnej.

Czytaj też: Klienci Aquamaris wracają do kraju

Samorząd woj. śląskiego dowiedział się o sytuacji Aquamaris w ub. czwartek. Rozpoczął wówczas przygotowania do organizacji powrotu 689 przebywających wówczas za granicami kraju klientów biura. Do wtorku do kraju wróciło 550 osób z tej grupy. Część z nich, mając opłacone wszystkie usługi, kończyła wczasy planowo – inni, którym biuro nie opłaciło w pełni pobytu, musieli skrócić wakacje.

W piątek urząd marszałkowski uruchomił dla turystów specjalną infolinię. O informacje można pytać pod numerami telefonów: +48 (32) 77 40 973 i +48 (32) 77 40 976, faxu: +48 (32) 77 40 911 lub wysyłając e-mail na adres: sport@slaskie.pl. Telefony działają w godz. 7.30-15.30.

Samorząd uruchomił już procedurę, w ramach której klienci Aquamaris mogą ubiegać się o zwrot pieniędzy. Urzędnicy szacują, że poszkodowanych, którzy przedwcześnie musieli wrócić z wakacji lub w ogóle na nie nie pojechali, może być ok. 2,2 tys.

Klienci ci powinni odnaleźć zawarte z biurem umowy o świadczenie usług turystycznych i dowody wpłat oraz dołączyć je do formularza zgłoszenia roszczeń z gwarancji ubezpieczeniowej. Formularz znajduje się na stronie internetowej www.slaskie.pl w dziale Aktualności, w informacji pt. „Komunikat dla klientów Aquamaris”. Dokumenty należy dostarczyć lub przesłać na adres wydziału turystyki i sportu urzędu marszałkowskiego.

Komunikat o niewypłacalności oraz decyzji o postawieniu spółki w stan upadłości zarząd Aquamaris umieścił w ub. czwartek na stronie internetowej. Jako powody wskazano: nagły spadek sprzedaży oraz problemy związane z kłopotami linii Air Poland, w porozumieniu z którymi spółka miała skonstruowany swój wakacyjny program, a także biura Sky Club, z którym Aquamaris związał się umowami na przeloty czarterowe.

Do chwili ogłoszenia niewypłacalności spółka nie otrzymała też potwierdzenia od brokera sprzedającego miejsca w samolotach czarterowych na 2-5 sierpnia. Dodatkowo – według zarządu Aquamaris – ubezpieczyciel odmówił spółce przedłużenia gwarancji dla organizatora turystyki, czego następstwem miało być wycofanie się potencjalnego zagranicznego inwestora.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (1)

  • BUSOMAT.PL, 2012-08-10 12:14:31

    Autokar najpewniejszym środkiem transportu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.