Numer 112 przyciąga fałszywe alarmy

Aż 76 proc. zgłoszeń na numery alarmowe 112 i 999 jest fałszywych lub nie wymaga interwencji służb.
Numer 112 przyciąga fałszywe alarmy
Tak wynika z danych Wojewódzkiego Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Poznaniu, które w lutym rozpoczęło odbieranie i przekierowywanie połączeń na numery alarmowe 112 i 999.

Zgodnie z danymi opracowanymi na podstawie obsługującego zgłoszenia Systemu Informatycznego WCPR, za wdrożenie którego odpowiadało Centrum Projektów Informatycznych, ośrodek w Poznaniu przyjmuje średnio 2 300 połączeń na numery alarmowe 112 i 999 na dobę. Od 9 lutego do 20 maja było ich łącznie 232 987. Aż 76 proc. z nich (127 621) była fałszywa lub niezasadna.

Spośród zgłoszeń zdarzeń krytycznych dla zdrowia i bezpieczeństwa obywateli, najmniej (1 proc. przekierowań) dotyczyło wezwań straży pożarnej, najwięcej zaś (9 proc.) ratownictwa medycznego.

Nie tylko wymienione służby oraz policja były dla operatorów numeru alarmowego 112 w poznańskim WCPR właściwymi adresatami zgłoszeń. Łącznie 8 388 wezwań (5 proc.) przekazali oni do innych służb (np. do straży miejskiej, pogotowia gazowego czy pogotowia wodno-kanalizacyjnego).

– Powyższe statystyki ukazują korzyści związane z uruchomieniem WCPR jako punktów przyjmowania zgłoszeń alarmowych przez wykwalifikowanych operatorów 112. Dzięki temu rozwiązaniu zgłoszenia wymagające interwencji i współdziałania służb są przekazywane właściwym podmiotom z wykorzystaniem rozwiązań informatycznych – tłumaczy Agnieszka Boboli, dyrektor Centrum Projektów Informatycznych.

SI WCPR to jednolita platforma informatyczna dostarczona przez Centrum Projektów Informatycznych, w ramach projektu SIPR, do 17. ośrodków regionalnych WCPR we wrześniu 2011 r.

System, w skład którego wchodzi kompletne rozwiązanie dla operatorów numerów alarmowych 112, obejmuje: aplikację do przyjmowania i obsługi zgłoszeń alarmowych, podsystem zintegrowanej łączności, serwery komunikacyjne i aplikacyjne.

Transmisję danych i łączność głosową dla WCPR zapewnia Ogólnopolska Sieć Teleinformatyczna na potrzeby obsługi numeru alarmowego 112.

 


KOMENTARZE (2)ZOBACZ WSZYSTKIE

przekazywanie zgloszen do Strazy Miejskiej, pogotowia wodno-kanalizacyjnego, pogotowia gazowego i innych tego rodzaju sluzb jest NIEZGODNIE z obowiazujacym rozporzadzeniem w tej sprawie. Zgloszenia operator przekazuje tylko do sluzb ratowniczych, a te wyzej wymienione do nich sie nie zaliczaja. Wido...cznie ci w Poznaniu tego nie wiedza rozwiń

oca, 2013-08-11 06:14:13 odpowiedz

Niezły numer z tego numeru...

juka, 2012-06-06 11:33:19 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE