PARTNER PORTALU
  • BGK

Od kwietnia w Zabrzu ruszy pilotaż rowerów miejskich przy atrakcjach turystycznych

  • PAP/MIW    11 kwietnia 2018 - 14:03
Od kwietnia w Zabrzu ruszy pilotaż rowerów miejskich przy atrakcjach turystycznych
W tym roku Nextbike uruchomiła już m.in. system w Gliwicach (fot. nextbike.pl)

Pilotażowy system rowerów miejskich zostanie pod koniec kwietnia br. uruchomiony w Zabrzu. Cztery stacje znajdą się przy głównym węźle komunikacyjnym miasta i jego poprzemysłowych atrakcjach turystycznych.




  • Umowę na uruchomienie pilotażu, który potrwa od 27 kwietnia do 30 czerwca br., podpisali w środę w Zabrzu przedstawiciele tamtejszego samorządu oraz operatora, spółki Nextbike Polska.
  • Na system złożą się cztery stacje z 32 rowerami zlokalizowane w rejonie dworców kolejowego i autobusowego, przy zabytkowej kopalni Guido oraz przy dwóch naziemnych obiektach kompleksu Sztolni Królowa Luiza: przy ul. Wolności oraz w rejonie ul. Miarki. Koszt pilotażu to 152,5 tys. zł brutto.
  • Docelowa sieć roweru miejskiego w Zabrzu powinna obejmować ok. 160 rowerów w kilkunastu stacjach miejskich (oraz ew. kolejne w tzw. stacjach sponsorskich).

Jak przekonywała prezydent Zabrza Małgorzata Mańka-Szulik, przedsięwzięcie wpisuje się w liczne działania miasta związane z rozwojem turystyki poprzemysłowej oraz aktywności rekreacyjnej i sportowej. Nawiązała do trasy postindustrialnej łączącej główne zabrzańskie atrakcje turystyczne oraz do powstających m.in. wraz z nowymi drogami ścieżek rowerowych.

- Trzeba zauważyć, że Zabrze zrobiło już wiele dla miłośników rowerów. Wystarczy przejechać się od granic Bytomia do centrum miasta - możemy przemieścić się całkiem interesującą ścieżką rowerową, a jeśli ktoś chce dobić sobie na liczniku przestrzeni w strefie ekonomicznej - jest ona także lubiana przez rowerzystów - mówiła Mańka-Szulik.

- Na postindustrialnej trasie chcemy dołożyć możliwości skorzystania z roweru, nie będąc właścicielem roweru. Ta pierwsza trasa, którą dziś chcemy zaprezentować, ma być zapowiedzią kolejnych interesujących tras - dodała prezydent Zabrza.

Prezes spółki Nextbike Polska Tomasz Wojtkiewicz wyjaśniał, że systemy rowerów miejskich z założenia mają uzupełniać komunikację zbiorową - dodatkowo zapewniając element rekreacyjny. Wskazał, że celem pilotażowych wdrożeń takich systemów jest zbadanie lub weryfikacja potrzeb miasta i jego mieszkańców w tym zakresie. Zadeklarował, że pierwsze wyniki z zabrzańskiego pilotażu tamtejszy samorząd dostanie po miesiącu działania systemu.

Dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Infrastruktury Informatycznej w Zabrzu Kazimierz Ladziński wskazał, że według obecnych koncepcji docelowa sieć roweru miejskiego w Zabrzu powinna obejmować ok. 160 rowerów w kilkunastu stacjach miejskich (oraz ew. kolejne w tzw. stacjach sponsorskich).

Prezes Nextbike przypominał, że spółka umożliwia korzystanie z wszystkich swoich systemów rowerów miejskich (aktualnie jest ich w Polsce ok. 30) przy użyciu jednego konta użytkownika. Jak podał, konta takie ma obecnie około tysiąca zabrzan, korzystających już z rowerów miejskich w innych miastach.

Dla firmy Zabrze jest kolejnym miastem Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii (GZM), w którym pojawią się jej rowery. W tym roku ruszyły już m.in. systemy w Gliwicach (15 stacji ze 150 rowerami) i w Katowicach (docelowo blisko 400 rowerów w 52 stacjach). W maju uruchomione zostać mają systemy w Tychach (7 stacji z 60 rowerami) i w Sosnowcu (9 wypożyczalni ze 130 rowerami).





REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.