Płot odsunięty, odrzutowce trafią w pas

  • Przegląd prasy/Życie Warszawy
  • 27-03-2010
  • drukuj
Na lotnisku Chopina można lądować w trudniejszych warunkach atmosferycznych już na obu drogach startowych. W piątek 26 marca udało się wreszcie uruchomić drugą kategorię ILS na pasie znad Piaseczna.

ILS (ang. Instrumental Landing System) to radiowy system nawigacyjny, który wspomaga lądowanie samolotu w warunkach ograniczonej widzialności i niskiego zachmurzenia. Dzięki sieci radiowych nadajników i nawigacyjnych markerów pilot może posadzić maszynę przy gęstej mgle i niskim pułapie chmur – informuje „Życie Warszawy”.

Decyzję o zmianie parametrów ILS na Okęciu poprzedziła seria pomiarów jakości sygnału, którą wykonała załoga należącego do specjalistycznego turbośmigłowego samolotu L-410 Turbolet, który z powodu zielono-żółto-niebieskich stateczników jest nazywany „papugą”. Do czasu przesunięcia ogrodzenia emitowany sygnał radiowy dla drogi startowej nr 33 – znad Piaseczna i Bemowa – był niskiej jakości i kwalifikował się tylko do kategorii pierwszej.

Druga kategoria to mniej spóźnień i odwołanych lotów. Oznacza podprowadzenie pilota nad pas na wysokość 30 metrów przy widzialności minimalnej 400 metrów (w kategorii pierwszej było to odpowiednio: 60 i 550 metrów). Największe lotniska mają najwyższą kategorię IIIc, która umożliwia lądowanie przy zerowej widoczności – podaje „Życie Warszawy”.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE