Polskie drogi, mimo że nowe, są najmniej bezpieczne

Z raportu Europejskiej Rady Bezpieczeństwa w Transporcie wynika, że choć Polska buduje nowe drogi o wysokim standardzie, należą one do najniebezpieczniejszych w Europie.
Polskie drogi, mimo że nowe, są najmniej bezpieczne
Polska "niemal czterokrotnie zwiększyła w tym okresie długość autostrad" (fot.pixabay.com)

W latach 2004-2013 łączna długość autostrad w Polsce wzrosła z 400 do 1500 km. Jednak z oddawaniem ich do użytku nie idzie w parze spodziewana poprawa bezpieczeństwa. Takie wnioski płyną z najnowszego raportu Europejskiej Rady Bezpieczeństwa w Transporcie.

Rada zbadała bezpieczeństwo na europejskich autostradach w latach 2004-2013, skupiając się na wypadkach śmiertelnych. W tym okresie autostrady na kontynencie stały się bezpieczniejsze. Liczba ofiar spadła ogólnie o 8 proc.

Najgorzej w podsumowaniu wypadła Polska. Poprawa bezpieczeństwa wyniosła tylko 0,7 proc. Rada podkreśla w raporcie, że poprawa w odniesieniu do naszego kraju jest w rzeczywistości większa, bo Polska "niemal czterokrotnie zwiększyła w tym okresie długość autostrad".

Jednak to, jak niebezpiecznie jest na naszych najszybszych drogach, pokazuje wskaźnik śmiertelnych wypadków w odniesieniu do miliarda tzw. samochodokilometrów. Tu Polska znów jest w europejskim ogonie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (2)ZOBACZ WSZYSTKIE

Tak trzymać! Po co goje mają jeździć po bezpiecznych drogach!? Kiedy sami sobie mogą zgotować śmierć! I oni to robią! Shalom

glewe, 2015-04-10 09:39:03 odpowiedz

No to może wprowadzić radary i ograniczyć prędkość do 40 km/h???

kierowca, 2015-04-10 09:09:39 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE