Pomorze zabiega o turystów z Rosji

  • newseria.pl
  • 21-02-2013
  • drukuj
Trójmiasto i Pomorze coraz śmielej walczą o turystów z Rosji, przede wszystkim z Obwodu Kaliningradzkiego. Podróżni stamtąd są dla regionu bardzo atrakcyjni, bo chętnie wydają pieniądze na przyjemności.
Pomorze zabiega o turystów z Rosji
Niewątpliwie pomaga umowa o małym ruchu granicznym, który ułatwia Rosjanom z Kaliningradu przyjazd do Polski. Region prowadzi akcje promocyjne, które mają przyciągnąć jeszcze więcej turystów z Rosji.

- To rynek, który od zawsze był nam bliski z racji uwarunkowań geograficznych. Przyjazd z Kaliningradu do Gdańska to raptem 1,5-2 godziny podróży - mówi Łukasz Magrian, zastępca dyrektora biura Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.

Czytaj też:  Przedsiębiorcy zainteresowani obwodem kaliningradzkim

Mały ruch graniczny z Obwodem Kaliningradzkim funkcjonuje od lipca ubiegłego roku. W ramach tego projektu mieszkańcy strefy przygranicznej mogą przekraczać granicę na podstawie kosztującego 20 euro i wydawanego przez ambasadę lub konsulat zezwolenia. Nie potrzebują wizy ani paszportu. Zezwolenie uprawnia do przebywania przez 90 dni w ciągu półrocza, jednak nie dłużej niż przez 30 dni jednorazowo, w objętej małym ruchem granicznym strefie, rozciągającej się na obszarze województw: warmińsko-mazurskiego i pomorskiego aż do Trójmiasta.

- W ostatnim czasie ilość wydanych zezwoleń na przyjazd do Polski w ramach tego małego ruchu granicznego oraz ilość wiz wydawanych do Polski w Rosji znacznie wzrasta i jest to sygnał dla nas, że warto w ten rynek zainwestować - podkreśla Magrian w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria.

Rosjanie przyjeżdżają do Polski na zakupy, kuszeni niższymi cenami wielu produktów. Do tego coraz częściej korzystają z oferowanych przez Trójmiasto atrakcji.

- Jest to turysta z dość dużym potencjałem finansowym i tutaj widzimy możliwość dotarcia do tych grup, które po pierwsze mają pieniądze i lubią je wydawać na przyjemności. Potencjał na dziś pokazuje, że nie tylko zakupy wchodzą w grę, ale również oferta produktowa, turystyka wypoczynkowa, czyli oferta z zakresu SPA, aquaparków, parków rozrywki, ale również dobrej klasy restauracje, dobre menu, które trafia w gusta Rosjan - wylicza Łukasz Magrian.

Organizacja i pomorska branża turystyczna liczą na wymierne korzyści finansowe z promocji w Rosji. Region chce przeznaczyć w tym roku na promocję poza granicami kraju łącznie 800 tys. zł, część z tej kwoty zostanie przeznaczona na reklamę w Rosji. Środki pochodzą przede wszystkim z budżetu województwa pomorskiego oraz największych miast, czyli Gdańska, Gdyni i Sopotu.

Nie pieniądze, a pomysł

Zastępca dyrektora biura PROT dodaje, że w działania promocyjne jest też zaangażowana branża turystyczna. Jej przedstawiciele współpracują na zasadzie barteru z partnerami z Rosji, reklamują się także na billboardach, w prasie i internecie.

Obwód Kaliningradzki to, według Magriana, nie jedyny obszar działalności promocyjnej Pomorza w Rosji. PROT nie zapomina o Rosjanach z Moskwy czy Sankt Petersburga.

- W tym kierunku też podejmujemy pewne kroki. Po pierwsze spotkania branżowe, czyli organizowanie bezpośrednich spotkań w branży promocji turystycznej z organizatorami przyjazdów do Polski po stronie rosyjskiej. Takie spotkanie najbliższe odbędzie się w Kaliningradzie, przy okazji targów turystycznych w połowie kwietnia - mówi Łukasz Magrian.

Po stronie polskiej największym przedsięwzięciem jest organizacja spotkania dla około stu rosyjskich touroperatorów. Ma się ono odbyć w listopadzie, a głównym celem jest możliwość nawiązania kontaktów pomiędzy polską i rosyjską branżą turystyczną.

- Nie zawsze to muszą być działania, za którymi idą bardzo duże pieniądze, bo nie do końca zawsze o to chodzi. Zwykle jest tak, że nawet pewnymi drobnymi historiami można zwrócić na siebie uwagę - podkreśla Magrian.

Przykładem takiego skromniejszego działania jest akcja promocyjna z okazji mocno celebrowanego w Rosji Dnia Kobiet. W dniach od 8 do 10 marca w Trójmieście obywatelki Rosji będą mogły skorzystać ze specjalnie dla nich przygotowanego programu. Promocyjne ceny zaoferują m.in. ośrodki SPA, aromaterapii oraz lokale gastronomiczne.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.