Port Gdańsk: rozpoczyna się przebudowa Nabrzeży Obrońców Poczty Polskiej i Mew

Kosztem 40 mln zł zostaną przebudowane i rozbudowane Nabrzeże Obrońców Poczty Polskiej oraz Nabrzeże Mew w Porcie Gdańsk. W czwartek władze portu podpisały umowę z wykonawcą prac. Inwestycja ma zostać zrealizowana do końca 2020 r.
Port Gdańsk: rozpoczyna się przebudowa Nabrzeży Obrońców Poczty Polskiej i Mew
W ramach prac planowana jest zarówno odbudowa i wzmocnienie nabrzeży, jak i pogłębienie biegnącego wzdłuż nich kanału wodnego (fot. portgandsk.pl)

W ramach prac planowana jest zarówno odbudowa i wzmocnienie nabrzeży, jak i pogłębienie biegnącego wzdłuż nich kanału wodnego.

Wykonawcą prac będzie firma Doraco, której oferta została wybrana spośród w sumie dziewięciu, jakie wpłynęły na przetarg ogłoszony w tej sprawie przez Zarząd Morskiego Portu Gdańsk SA.

Warta 40 mln zł inwestycja to pierwsze z kilku zadań, jakie zaplanowano do realizacji w ramach większego projektu pt. "Modernizacja toru wodnego, rozbudowa nabrzeży oraz poprawa warunków żeglugi w Porcie Wewnętrznym w Gdańsku".

Port Gdańsk ma otrzymać z UE prawie 119 mln euro na realizację trzech projektów transportowych. Do 2020 r. ma być m.in. zmodernizowany tor wodny i rozbudowane nabrzeża w Porcie Wewnętrznym oraz drogi w Porcie Zewnętrznym.

Trzy projekty zgłoszone przez spółkę znalazły się wśród 16 rekomendowanych przez Polskę przedsięwzięć w zakresie transportu, które Komitet Koordynacyjny CEF Transport zatwierdził do dofinansowania ze środków Instrumentu "Łącząc Europę" (CEF - z ang. Connecting Europe Facility).

Pieniądze mają być przeznaczone na pogłębienie toru wodnego oraz modernizację Nabrzeża Obrońców Poczty Polskiej, Nabrzeża Mew, Oliwskiego, Zbożowego oraz Nabrzeża Dworzec Drzewny w Porcie Wewnętrznym. Port w Gdańsku ma też otrzymać pieniądze na rozbudowę i modernizację sieci drogowej i kolejowej w Porcie Zewnętrznym.

W ramach przygotowań do realizacji projektu pod koniec lipca br. ZMPG podpisał umowę na wykonanie dokumentacji projektowej i środowiskowej dla rozbudowy węzłów sieci bazowej w zakresie infrastruktury drogowo-kolejowej.

Celem planowanych inwestycji jest unowocześnienie infrastruktury i poprawa dostępu do portu zarówno od strony lądu jak i wody.

W ubiegłym roku w gdańskim porcie przeładowano 37,3 mln ton towarów, to o prawie 4 proc. więcej niż w roku 2015. Po raz pierwszy port znalazł się na szóstym miejscu wśród portów na Bałtyku pod względem wielkości przeładunków.

Strategia rozwoju portu do roku 2027, oparta o dane światowe, wykazuje, że w roku 2030 wolumen przeładunkowy Portu Gdańsk może wynieść około 100 mln ton. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE