PARTNER PORTALU
  • BGK

Przyszłość polskiej turystyki rozstrzygnie się na poziomie lokalnym

  • pt/pap    14 września 2016 - 18:12
Przyszłość polskiej turystyki rozstrzygnie się na poziomie lokalnym
Biznes turystyczny jest ważną częścią polskiej gospodarki i należy na jego rozwój spojrzeć właśnie w takim kontekście.(fot. busko.pl)

• Wiceminister sportu i turystyki Dawid Lasek ocenił, że przyszłość polskiej turystyki rozstrzygnie się na poziomie lokalnym.
• Resort sportu i turystyki zaangażowany jest w budowę tzw. Domu Polskich Turystycznych Marek Terytorialnych.




Jak powiedział wiceminister sportu i turystyki Dawid Lasek, to właśnie na poziomie lokalnym rozstrzygnie się przyszłość polskiej turystyki.

"To tam są dysponenci walorów i potencjału turystycznego. To oni będą decydować. Ich przygotowanie i dofinansowanie, ich profesjonalizm będzie decydować o tym, czy turysta krajowy lub zagraniczny przyjedzie i wyjedzie usatysfakcjonowany" - powiedział Lasek.

Minister zapowiedział wszechstronne wsparcie dla branży turystycznej, które ma służyć poprawie warunków do rozwoju biznesu turystycznego.

Biznes turystyczny

"Chcemy dokonać pewnego uporządkowania pod względem prawnym. I choć wiele zagadnień, które utrudniają prowadzenie turystycznego biznesu nie zależy bezpośrednio od naszego resortu, to we współpracy z innymi ministrami będziemy je zmieniać na korzyść branży" - powiedział Lasek.

Podkreślił, że biznes turystyczny jest ważną częścią polskiej gospodarki i należy na jego rozwój spojrzeć właśnie w takim kontekście.

Dodał, że resort sportu i turystyki zaangażowany jest w budowę tzw. Domu Polskich Turystycznych Marek Terytorialnych i ten projekt jest częścią ogłoszonej przez wicepremiera Mateusza Morawieckiego Strategii Zrównoważonego Rozwoju.

Polskie marki turystyczne

"Jesteśmy przekonani, że budowa polskich marek turystycznych, takie produktowe podejście w tej branży jest czymś, co zapewni oczywiście po pewnym czasie powodzenie" - powiedział Lasek.

Wiceszef resortu zaznaczył, że coraz trudniej będzie sfinansować działania w branży turystycznej z unijnych funduszy, dlatego będą na te cele również pozyskiwane pieniądze z innych resortów np. z ministerstwa rolnictwa na turystykę wiejską czy z resortu kultury i dziedzictwa narodowego na renowację obiektów, które są zabytkowe.

Marszałek województwa dolnośląskiego Cezary Przybylski podkreślił, że przyśpieszenie rozwoju branży i lokalnych turystycznych marek to wyścig z czasem.

"Mamy okazję wykorzystać swoje pięć minut, ponieważ z powodu niebezpiecznej sytuacji z Europie Zachodniej i w Afryce Północnej nie tylko polski turysta woli odpoczywać w kraju, ale coraz chętniej i liczniej gościmy turystów z Zachodu" - powiedział Przybylski.

 

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (1)

  • Pseudopismaki, 2016-09-14 23:35:22

    Dlaczego nie napisaliście, w jakim kontekście pojawiły się te wypowiedzi??? Tak sobie zadzwonił do Was i powiedział? Poskracaliście depesze PAP- łamiąc dobre dziennikarskie obyczaje. Dlaczego nie wspomieliście, że te wypowiedzi padły na konferencji poświęconej Kongresowi Turystyki Polskiej, który 12...-14 października odbędzie się w Świdnicy? To ma być rzetelna informacja? Każda wypowiedź dotyczyła omówienia przez ministra oraz marszałka merytoryki Kongresu Turystyki Polskiej do którego zapraszał samorzadowców, urzedników i przedstawicieli branży turystycznej.  rozwiń

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.