Sekret lubelskich produktów ujawniony

  • AT/mat. pras.
  • 03-12-2011
  • drukuj
O potencjale i kierunkach dalszego rozwoju projektu Marka Lubelskie i marki województwa lubelskiego oraz o efekcie miejsca pochodzenia i wynikach ogólnopolskich badań marketingowych poświęconych temu zjawisku dyskutowano w trakcie konferencji „Marka Lubelskie narzędziem rozwoju regionu”, którą zrealizowano na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego.

1 grudnia na dziedzińcu Zamku Lubelskiego nastąpiła kolejna odsłona kampanii informacyjno – promocyjnej Marki Lubelskie. W samym sercu historycznej twierdzy odbyło się wydarzenie ujawniające sekret jakości lubelskich produktów.

Wystąpienia prelegentów rozpoczął dr Jacek Pogorzelski (PrimeCode), który prezentując międzynarodowe przykłady omówił sposoby wykorzystywania marki w strategii rozwoju regionu.

Kolejna prezentacja, dokonana przez Piotra Lutka (Kancelaria Doradcza Synergia), przedstawiała koncepcję budowania kapitału marki oraz proces dalszego rozwoju projektu Marka Lubelskie. Zgodnie z obranym kierunkiem Marka Lubelskie to nie tylko program, który nagradza prężnie funkcjonujące firmy, ale przede wszystkim projekt integrujący przedsiębiorstwa, które potrafią czerpać z unikalnych zasobów Lubelszczyzny oraz wykorzystują potencjał tkwiący w ludziach oraz ich kreatywność jako kluczowe elementy procesu tworzenia.

Priorytetem Marki Lubelskie jest zbudowanie pozytywnego wizerunku produktów i firm pochodzących z Lubelszczyzny poprzez odwoływanie się do miejsca ich wytwarzania oraz funkcjonowania.

Pierwszą część konferencji zakończyła prezentacja Piotra Franaszka (Dyrektor Departamentu Promocji i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego), który przybliżył założenia strategii Lubelskie – Smakuj życie oraz podsumował dotychczasowe działania promocyjne związane z wdrażaniem Marki Lubelskie oraz marki województwa lubelskiego (zabierz głos/oceń marszałka).

Tuż po krótkiej przerwie, uczestnicy spotkania wysłuchali prelekcji dr Magdaleny Florek (Best Place – Europejski Instytut Marketingu Miejsc), która omówiła zjawisko efektu miejsca pochodzenia. Efekt miejsca pochodzenia (ang. place of origin effect) zdefiniować można jako wpływ miejsca pochodzenia produktu lub marki produktu na zachowania i preferencje zakupowe konsumentów. To właśnie miejsce pochodzenia decyduje o tym, dlaczego za niektóre produkty/usługi z danego regionu jesteśmy skłonni zapłacić więcej lub lepiej oceniamy ich jakość.

Prelekcja dr Magdaleny Florek była doskonałym wstępem do prezentacji ogólnopolskich badań marketingowych poświęconych efektowi miejsca pochodzenia w odniesieniu do produktów pochodzących z Lubelszczyzny. Magdalena Lis z instytutu badawczego ARC Rynek i Opinia, który zrealizował badania, potwierdziła, iż lubelskie artykuły spożywcze mają niewykorzystany dotychczas potencjał, który niesie ze sobą wielkie możliwości w kontekście budowania atrakcyjności regionalnych produktów i usług. Tym samym, potwierdzała słuszność kierunku strategicznego obranego przez Markę Lubelskie.

Zwieńczeniem merytorycznej części konferencji była debata poświęcona potencjałowi oraz dalszemu rozwojowi projektu Marka Lubelskie, której moderatorem była Anna Proszowska – Sala (Citybell Consulting).

W trakcie konferencji poznaliśmy również laureatów konkursu „Kryształowa Elka”, którego celem było wyłonienie najlepszych, ubiegłorocznych projektów promujących Lubelszczyznę. Jury,
w skład którego weszli eksperci z dziedziny marketingu terytorialnego, komunikacji społecznej oraz osobistości życia publicznego wyłonili zwycięzców I edycji konkursu.

Kategoria komunikacja marketingowa

I miejsce: Miasto Puławy za kampanię „Puławy z myślą o człowieku" 

Kategoria produkt markowy

I miejsce: Stowarzyszenie Aktywizacji Polesia Lubelskiego za Wiejskie SPA w Krainie Rumianku
Kategoria wydarzenie:

I miejsce: Urząd Miasta Lublin za Carnaval Sztuk-Mistrzów

Kategoria strona www:

I miejsce: Starostwo Powiatowe w Łęcznej za witrynę www.turystyka-pojezierze.pl

Kategoria wydawnictwo:

I miejsce: Agencja marketingowa Don Brando za serię wydawniczą Bramy Roztocza

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (4)ZOBACZ WSZYSTKIE

"PRAWDAŻ"jest to ulubione powiedzenie jednego z dziennikarzy z RADIA LUBLIN .Czy to nie prawdaź Panie KOSMOS.

Chełmianin N, 2011-12-03 10:41:33 odpowiedz

"PRAWDAŻ"jest to ulubione powiedzenie jednego z dziennikarzy z RADIA LUBLIN .Czy to nie prawdaź Panie KOSMOS.

Chełmianin N, 2011-12-03 10:39:48 odpowiedz

Sekret ujawniony nie jest już sekretem! To jasne,prawdaż?

KOSMOS, 2011-12-03 10:01:06 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE