PARTNER PORTALU
  • BGK

Sekret lubelskich produktów ujawniony

  • AT/mat. pras.    3 grudnia 2011 - 07:33

O potencjale i kierunkach dalszego rozwoju projektu Marka Lubelskie i marki województwa lubelskiego oraz o efekcie miejsca pochodzenia i wynikach ogólnopolskich badań marketingowych poświęconych temu zjawisku dyskutowano w trakcie konferencji „Marka Lubelskie narzędziem rozwoju regionu”, którą zrealizowano na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego.




1 grudnia na dziedzińcu Zamku Lubelskiego nastąpiła kolejna odsłona kampanii informacyjno – promocyjnej Marki Lubelskie. W samym sercu historycznej twierdzy odbyło się wydarzenie ujawniające sekret jakości lubelskich produktów.

Wystąpienia prelegentów rozpoczął dr Jacek Pogorzelski (PrimeCode), który prezentując międzynarodowe przykłady omówił sposoby wykorzystywania marki w strategii rozwoju regionu.

Kolejna prezentacja, dokonana przez Piotra Lutka (Kancelaria Doradcza Synergia), przedstawiała koncepcję budowania kapitału marki oraz proces dalszego rozwoju projektu Marka Lubelskie. Zgodnie z obranym kierunkiem Marka Lubelskie to nie tylko program, który nagradza prężnie funkcjonujące firmy, ale przede wszystkim projekt integrujący przedsiębiorstwa, które potrafią czerpać z unikalnych zasobów Lubelszczyzny oraz wykorzystują potencjał tkwiący w ludziach oraz ich kreatywność jako kluczowe elementy procesu tworzenia.

Priorytetem Marki Lubelskie jest zbudowanie pozytywnego wizerunku produktów i firm pochodzących z Lubelszczyzny poprzez odwoływanie się do miejsca ich wytwarzania oraz funkcjonowania.

Pierwszą część konferencji zakończyła prezentacja Piotra Franaszka (Dyrektor Departamentu Promocji i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego), który przybliżył założenia strategii Lubelskie – Smakuj życie oraz podsumował dotychczasowe działania promocyjne związane z wdrażaniem Marki Lubelskie oraz marki województwa lubelskiego (zabierz głos/oceń marszałka).

Tuż po krótkiej przerwie, uczestnicy spotkania wysłuchali prelekcji dr Magdaleny Florek (Best Place – Europejski Instytut Marketingu Miejsc), która omówiła zjawisko efektu miejsca pochodzenia. Efekt miejsca pochodzenia (ang. place of origin effect) zdefiniować można jako wpływ miejsca pochodzenia produktu lub marki produktu na zachowania i preferencje zakupowe konsumentów. To właśnie miejsce pochodzenia decyduje o tym, dlaczego za niektóre produkty/usługi z danego regionu jesteśmy skłonni zapłacić więcej lub lepiej oceniamy ich jakość.

Prelekcja dr Magdaleny Florek była doskonałym wstępem do prezentacji ogólnopolskich badań marketingowych poświęconych efektowi miejsca pochodzenia w odniesieniu do produktów pochodzących z Lubelszczyzny. Magdalena Lis z instytutu badawczego ARC Rynek i Opinia, który zrealizował badania, potwierdziła, iż lubelskie artykuły spożywcze mają niewykorzystany dotychczas potencjał, który niesie ze sobą wielkie możliwości w kontekście budowania atrakcyjności regionalnych produktów i usług. Tym samym, potwierdzała słuszność kierunku strategicznego obranego przez Markę Lubelskie.

Zwieńczeniem merytorycznej części konferencji była debata poświęcona potencjałowi oraz dalszemu rozwojowi projektu Marka Lubelskie, której moderatorem była Anna Proszowska – Sala (Citybell Consulting).

W trakcie konferencji poznaliśmy również laureatów konkursu „Kryształowa Elka”, którego celem było wyłonienie najlepszych, ubiegłorocznych projektów promujących Lubelszczyznę. Jury,
w skład którego weszli eksperci z dziedziny marketingu terytorialnego, komunikacji społecznej oraz osobistości życia publicznego wyłonili zwycięzców I edycji konkursu.

Kategoria komunikacja marketingowa

I miejsce: Miasto Puławy za kampanię „Puławy z myślą o człowieku" 

Kategoria produkt markowy

I miejsce: Stowarzyszenie Aktywizacji Polesia Lubelskiego za Wiejskie SPA w Krainie Rumianku
Kategoria wydarzenie:

I miejsce: Urząd Miasta Lublin za Carnaval Sztuk-Mistrzów

Kategoria strona www:

I miejsce: Starostwo Powiatowe w Łęcznej za witrynę www.turystyka-pojezierze.pl

Kategoria wydawnictwo:

I miejsce: Agencja marketingowa Don Brando za serię wydawniczą Bramy Roztocza

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (4)

  • Chełmianin N, 2011-12-03 10:41:33

    "PRAWDAŻ"jest to ulubione powiedzenie jednego z dziennikarzy z RADIA LUBLIN .Czy to nie prawdaź Panie KOSMOS.
  • Chełmianin N, 2011-12-03 10:39:48

    "PRAWDAŻ"jest to ulubione powiedzenie jednego z dziennikarzy z RADIA LUBLIN .Czy to nie prawdaź Panie KOSMOS.
  • KOSMOS, 2011-12-03 10:01:06

    Sekret ujawniony nie jest już sekretem! To jasne,prawdaż?

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.