PARTNER PORTALU
  • BGK

Śląska kampania motocyklowa

  • PAP    10 lipca 2012 - 12:49
Śląska kampania motocyklowa

Jadący drogą motocyklista w czarnym kombinezonie i kasku może okazać się młodą mamą, księdzem lub strażakiem – uświadamiają kierowców aut śląscy policjanci.




Przekonują, że negatywne nastawienie do motocyklistów może przekładać się na zachowanie wobec nich.

W kolejnej odsłonie rozpoczętej wiosną kampanii „Szacunek + Zrozumienie + Rozwaga = Bezpieczeństwo” przygotowano zdjęcia piątki motocyklistów w strojach codziennych oraz motocyklowych. Chodzi o uświadomienie, że motocykliści to nie – jak się powszechnie sądzi – jedynie młodzi, brawurowo nastawieni ludzie, ale osoby w różnym wieku, przedstawiciele różnych zawodów i grup społecznych.

Poprzedzająca śląską kampanię ankieta wykazała, że stereotypowy obraz motocyklisty jest daleki od rzeczywistości. 95 proc. badanych uznało, że motocykliści to z reguły mężczyźni w wieku 20-30 lat. Jednak ci sami ankietowani, szukając motocyklistów wśród swoich znajomych, wskazywali na osoby w wieku 30-45 lat.

Badani przypisywali motocyklistom brawurę i ryzykowne zachowania na drodze, przyznając jednocześnie, że ich znajomi posiadacze jednośladów to ludzie sympatyczni, dobrzy i odpowiedzialni kierowcy, a nie samobójcy i piraci drogowi.

Policjanci wskazują, że w ostatnich latach nastąpił dynamiczny rozwój „społeczności motocyklistów nowej ery”. Często są to osoby jeżdżące motocyklem w młodości, po 10 czy 20 latach powracające do swojej dawnej pasji – zamożniejsze i bardziej doświadczone za kierownicą.

„Tacy motocykliści przywiązują dużą wagę do bezpieczeństwa – zakładają odpowiedni stój, ochraniacze, bardzo dobre kaski, dbają o swoje motocykle pod kątem przeglądów, zmiany opon oraz stanu zawieszenia i hamulców, a także często biorą udział w szkoleniach podnoszących technikę jazdy” – powiedział podkomisarz Mirosław Dybich z wydziału ruchu drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Katowicach.

Takie osoby nie wpisują się w powszechny stereotyp motocyklisty, a jest ich na drogach coraz więcej. Upowszechniając zdjęcia, pokazujące ludzi w ich codziennych wcieleniach oraz w motocyklowych strojach, policjanci chcą wpłynąć na zmianę wizerunku miłośników motocykli, a tym samym zmienić ich postrzeganie wśród kierowców samochodów.

<!-- pagebreak //-->





REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.