Stolica Podlasia otwiera się na inwestorów

Czy Białystok to dobre miejsce do inwestycji? Jak wykorzystać jego potencjał? Przedsiębiorcy i samorządowcy podyskutują o tym 19 maja w hotelu Branicki w Białymstoku.
W tym dniu odbędzie się w stolicy województwa podlaskiego seminarium: „Kierunek: przyszłość. Białystok centralnym ośrodkiem innowacji i biznesu północno-wschodniej Polski". Wezmą w nim udział przedstawiciele władz Białegostoku,  doradcy  z największych światowych firm konsultingowych, a także prawnicy, finansiści i eksperci biznesu.

To kolejne spotkanie w ramach cyklu „Prospects in Poland” promującego polskie miasta i ich możliwości inwestycyjne. Poprzednie odbyło się 14 kwietnia w Poznaniu.  Na seminarium w Białymstoku uczestnicy zapoznają się z analizą potencjału inwestycyjnego  miasta i jego ofertą dla inwestorów.

Dowiedzą się jakie są potrzeby i oczekiwania przedstawicieli sektora prywatnego wobec samorządu i możliwości finansowania projektów inwestycyjnych, innowacyjnych i  badawczych. Zaprezentują się też działające tu firmy.  Przedstawiona zostanie również ambitna  idea powstania Białostockiego Parku Naukowo-Technologicznego, nowej dzielnicy naukowo-przemysłowej miasta, która będzie zrealizowana do końca 2012 r.

To nie przypadek, że kolejne spotkanie, w ramach ogólnopolskiego cyklu Prospects in Poland odbywa się właśnie w Białymstoku. Miasto ma zdaniem ekspertów przed sobą bardzo dobre perspektywy. Potwierdza to m.in. raport firmy PricewaterhouseCoopers na temat wielkich miast Polski.

Wynika z niego, że Białystok wkrótce, dzięki dynamicznemu rozwojowi jest centrum rozwoju północno-wschodniej Polski. Działa tu podstrefa Suwalskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Są wyższe uczelnie i obecne są zagraniczne firmy, takie jak m.in. Philips, Pilkington, Kompania Piwowarska (SABMiller), Standard Motor Products oraz Transition Technologies.

Jego dużym potencjałem są jego mieszkańcy. Mieszka tu 295 tys. osób,  które jak wynika z badań czują się nim dobrze i bezpiecznie. O dużym potencjale miasta przekonane są jego władze, które teraz chcą do niego przekonać inwestorów. – Nasze hasło promocyjne: “Wschodzący Białystok” dobrze odzwierciedla drogę, po której obecnie kroczymy. Dlatego, chcemy o tym głośno mówić – podsumowuje dr hab. Tadeusz Truskolaski, prezydent Białegostoku.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE