PARTNER PORTALU
  • BGK

Studenci opracują strategię zwiększenia atrakcyjności turystycznej Łodzi

  • PAP/MN    5 września 2016 - 17:52
Studenci opracują strategię zwiększenia atrakcyjności turystycznej Łodzi
Zwiększy się liczba turystów w Łodzi? (fot. wikipedia.org)

• Studenci Politechniki Łódzkiej w ciągu tygodnia mają opracować i przedstawić strategię zwiększenia liczby turystów w Łodzi.
• To jeden z tematów realizowanych w zainagurowanej w poniedziałek (5 września) kolejnej edycji Akademii Dobrych Praktyk.
• W realizacji zadania bierze udział ok. 40 studentów wytypowanych po dwuetapowej rekrutacji.




Akademia Dobrych Praktyk realizowana jest od 2013 r. w ramach projektu Erasmus+ przez Politechnikę Łódzką. Jej uczestnicy podczas dodatkowych zajęć rozwiązują złożone problemy za pomocą metody tzw. myślenia projektowego - empatycznym i intuicyjnym procesem, który sięga do wrodzonych umiejętności.

"Do tej pory studenci różnych kierunków w interdyscyplinarnych zespołach zajmowali się różnorodnymi zagadnieniami, po przeanalizowaniu których przedstawiali najlepsze pomysły ich rozwiązania i praktyczne zastosowania" - powiedziała koordynatorka projektu dr inż. Dorota Bociąga z PŁ.

Od poniedziałku tematem badań jest opracowanie strategii przyciągnięcia do Łodzi większej liczby turystów.

Czytaj też: Tatry w tym roku znów pobiją rekord turystów

"Poszczególne zespoły będą miały na to siedem dni. W tym czasie, mimo wakacyjnego okresu czeka ich intensywna praca przez co najmniej sześć godzin dziennie. Mają działać kreatywnie i niekonwencjonalnie. Muszą być zorientowani na klientów, czyli zaproponować turystom to, czego oczekują po przyjeździe do miasta. Na koniec powstanie opracowanie. Zostanie ono zaprezentowane przed władzami Łodzi, które będą mogły skorzystać z przedstawionych rozwiązań" - tłumaczyła Bociąga.

W realizacji zadania bierze udział ok. 40 studentów wytypowanych po dwuetapowej rekrutacji. Zostali oni podzieleni na pięcioosobowe zespoły, którymi kierują mentorzy wyznaczeni przez uczelnię. Do współpracy na różnych etapach zostaną zaangażowane również instytucje z branży turystycznej - m.in. Biuro Promocji Urzędu Miasta Łodzi, Centrum Informacji Turystycznej w Łodzi, Łódzki Oddział Polskiej Izby Turystyki, biura podróży.

Udział w projekcie obejmuje kilka etapów - m.in. zapoznanie z tematem, wybór grupy docelowej, badanie opinii, fazę inspiracji oraz przetworzenia zdobytych informacji, generowania pomysłów i opracowanie strategii.

Tematyka zrealizowanych do tej pory zadań dotyczyła zarówno zagadnień społecznych, jak i technicznych. "Studenci czasem sami zgłaszają i opracowują tematy. M.in. zajmowali się zwiększeniem liczby miejsc parkingowych w okolicach campusu Politechniki Łódzkiej" - dodała koordynatorka.

Czytaj też: Przewodnik po szlaku detali architektonicznych Łodzi

 

Pracowali również nad rozwiązaniami dla centrów handlowych. "Naszą grupą docelową byli znudzeni zakupami mężczyźni. Rozwiązaniem dla nich okazały się e-okulary, które mogły przenieść ich w dowolną przestrzeń. Do tego zaproponowaliśmy aplikację z aktualnymi trendami mody. Wskazując w niej potrzebne produkty system wskazywał konkretne sklepy, dzięki czemu mogli zminimalizować czas spędzony na zakupach. To skończył się na pomyśle, ale może jakaś galeria wkrótce wdroży go w życie" - powiedziała studentka PŁ na kierunku towaroznawstwo Weronika Zasada.

Celem Akademii Dobrych Praktyk jest wypracowanie ścieżki kształcenia w szkolnictwie wyższym, która będzie atrakcyjna dla studentów oraz dawała im wykształcenie i kompetencje, których poszukują obecnie pracodawcy. Dodatkowe zajęcia trwają przez jeden semestr, a także - w trakcie wakacji - w formie bardziej intensywnych kursów. To międzynarodowy projekt, wśród partnerów są m.in. uczelnie z Hiszpanii i Norwegii. We wrześniu wszystkie teamy będą pracowały nad tym samym tematem. Dzięki temu - jak wyjaśniła Bociąga - wkrótce będzie można porównać efekty kształcenia.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.