Światowe Dni Młodzieży: ankieta w hotelach, restauracjach i biurach podróży

• Małopolska Organizacja Turystyczna rozpoczęła badania podaży w czasie Światowych Dni Młodzieży.
• Do końca sierpnia ankiety wypełnią przedstawiciele 100 krakowskich restauracji, hoteli, biur podróży, muzeów.
• Ankieta zostanie przeprowadzona na zlecenie urzędu miejskiego w Krakowie.
Światowe Dni Młodzieży: ankieta w hotelach, restauracjach i biurach podróży
Na ŚDM przyjechali pielgrzymi z całego świata. (fot. twitter.com)

- Jest to badanie podaży w czasie Światowych Dni Młodzieży, uzupełniające badanie popytu, które w czasie ŚDM przeprowadziliśmy wśród pielgrzymów" - powiedział przedstawiciel MOT Mirosław Bartyzel.

Dwustronicowa ankieta zawiera pytania m.in. o liczbę osób obsłużonych w czasie ŚDM, czy w tym samym czasie rok temu była ona zbliżona; jaka była struktura gości w czasie ŚDM - czy byli to pielgrzymi czy turyści indywidualni? Są też pytania o wydatki w ostatnim tygodniu lipca, o ceny usług, a także o zatrudnienie podczas ŚDM i o długość czasu pracy.

Do końca sierpnia ankietę wypełni 20 hoteli, 30 restauracji, 30 biur podróży i punktów informacji turystycznej, 20 muzeów.

Wstępne wyniki będą znane prawdopodobnie w połowie grudnia.

Podczas ŚDM ok. 20 pracowników MOT prowadziło wśród ponad 2,2 tys. pielgrzymów badanie od strony popytowej. Badanie pomoże ustalić, jak wydarzenie wpłynęło na branżę turystyczną i na gospodarkę Krakowa.

Ankieterzy pytali pielgrzymów o motywy przyjazdu do Krakowa i o długość pobytu; o to, które miejsca zwiedzili; środki transportu; o wydatki w związku z ŚDM. Ankietowani zostali też poproszeni m.in. o ocenę infrastruktury i oznakowania w mieście, miejsc, i czy zamierzają powrócić do miasta oraz czy rekomendują je znajomym. Wyniki tych ankiet również mają być znane w grudniu.

MOT przeprowadza badania na zamówienie urzędu miasta Krakowa. 

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE