Szkoły nie uczą samodzielnego myślenia

  • PAP/Rzeczpospolita
  • 15-02-2014
  • drukuj
- Tylko 2 proc. uczniów w ostatnim roku nauki potrafi bezbłędnie zinterpretować tekst i logicznie to uzasadnić - wynika z Raportu Instytutu Badań Edukacyjnych "Szkoła Samodzielnego Myślenia".
Szkoły nie uczą samodzielnego myślenia

Analiza jego wyników nie daje podstaw do opisywania polskiego systemu edukacji w takich superlatywach, jak można to było zrobić w przypadku niedawno opublikowanych rezultatów testu PISA, twierdzi "Rzeczpospolita" .

Pracownicy IBE sprawdzili umiejętności uczniów w dwóch obszarach: języka polskiego oraz matematyki. Okazało się, że pełnej interpretacji tekstu dokonał zaledwie 1 promil chodzących do podstawówek i 2 promile pierwszaków z gimnazjum. Wyniki uczniów ponadgimnazjalnych są równie słabe. Pełną punktację otrzymało 1,2 proc. uczniów z pierwszej klasy tego typu szkół i 1,9 proc. z ostatniej.

Zaledwie 27 proc. uczniów ostatnich klas szkół ponadgimnazjalnych potrafiło uzasadnić wynik rozwiązania zadania matematycznego. Trudno się jednak temu dziwić zważywszy jedną z konkluzji raportu: że są nauczyciele mający problem ze zrozumieniem treści, które mają przekazać uczniom.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (1)ZOBACZ WSZYSTKIE

Nie wtłaczajcie w głowy Żadnych wiadomości. Uczcie gdzie je znaleźć Należy w przyszłości.

Eterno Vagabundo, 2014-02-17 23:48:39 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE