PARTNER PORTALU
  • BGK

Tereny zielone wokół galerii nową przestrzenią publiczną

  • Propertydesign.pl    20 lutego 2015 - 11:29
Tereny zielone wokół galerii nową przestrzenią publiczną
Projektowanie terenów zielonych przy centrach handlowych to duże wyzwanie dla architektów krajobrazu (fot.fotolia)

Walory wizualne terenów zieleni wokół centrów handlowych zaczęły odgrywać niemalże równorzędną rolę w stosunku do potrzeb rekreacyjnych.




Projektowanie terenów zielonych przy centrach handlowych to duże wyzwanie dla architektów krajobrazu. Czy są główne motywy, które zawsze się tu znajdą (m.in. ławeczki, alejki) tylko po to by klienci centrum handlowego spędzili w nim jak najwięcej czasu? Joanna Pracka, architekt krajobrazu zdradza, jak powinien wyglądać teren zielony przy galerii handlowej.

- Nie da się ukryć, że głównym zadaniem terenów zieleni wokół centrów handlowych jest przetrzymanie klienta na zakupach. Umożliwione jest to w różnoraki sposób, oferując przede wszystkim miejsca do odpoczynku i skonsumowania posiłku - zwraca uwagę Joanna Pracka, architekt krajobrazu.

Jak zauważa jednak, w ostatnim czasie co raz większą wagę przykłada się do estetyki otoczenia.

- Urozmaicenie programu użytkowego takowych przestrzeni może również wpłynąć na wzrost jakości przestrzeni publicznej i atrakcyjności miejsca. Ludzie będą przychodzić i korzystać z terenów zieleni nie tylko pod kątem krótkiej przerwy w zakupach, ale również z przyjemności i chęci interakcji z innymi ludźmi. Stworzenie miejsca do realizacji warsztatów społecznych, mniejszych koncertów lub wystaw z pewnością przyciągnie nie tylko lokalne społeczeństwo, ale również turystów odwiedzających miasto - konkluduje.

Więcej czytaj na propertydesign.pl

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.