Tereny zielone wokół galerii nową przestrzenią publiczną

Walory wizualne terenów zieleni wokół centrów handlowych zaczęły odgrywać niemalże równorzędną rolę w stosunku do potrzeb rekreacyjnych.
Tereny zielone wokół galerii nową przestrzenią publiczną
Projektowanie terenów zielonych przy centrach handlowych to duże wyzwanie dla architektów krajobrazu (fot.fotolia)

Projektowanie terenów zielonych przy centrach handlowych to duże wyzwanie dla architektów krajobrazu. Czy są główne motywy, które zawsze się tu znajdą (m.in. ławeczki, alejki) tylko po to by klienci centrum handlowego spędzili w nim jak najwięcej czasu? Joanna Pracka, architekt krajobrazu zdradza, jak powinien wyglądać teren zielony przy galerii handlowej.

- Nie da się ukryć, że głównym zadaniem terenów zieleni wokół centrów handlowych jest przetrzymanie klienta na zakupach. Umożliwione jest to w różnoraki sposób, oferując przede wszystkim miejsca do odpoczynku i skonsumowania posiłku - zwraca uwagę Joanna Pracka, architekt krajobrazu.

Jak zauważa jednak, w ostatnim czasie co raz większą wagę przykłada się do estetyki otoczenia.

- Urozmaicenie programu użytkowego takowych przestrzeni może również wpłynąć na wzrost jakości przestrzeni publicznej i atrakcyjności miejsca. Ludzie będą przychodzić i korzystać z terenów zieleni nie tylko pod kątem krótkiej przerwy w zakupach, ale również z przyjemności i chęci interakcji z innymi ludźmi. Stworzenie miejsca do realizacji warsztatów społecznych, mniejszych koncertów lub wystaw z pewnością przyciągnie nie tylko lokalne społeczeństwo, ale również turystów odwiedzających miasto - konkluduje.

Więcej czytaj na propertydesign.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE