PARTNER PORTALU
  • BGK

Toruń popularny wśród zagranicznych turystów

  • PAP    22 kwietnia 2013 - 07:12
Toruń popularny wśród zagranicznych turystów

Toruń w zeszłym roku odwiedziło 1,657 mln turystów, z czego ponad jedną piątą stanowili goście z zagranicy – wynika z badań prowadzonych przez miejscowy Ośrodek Informacji Turystycznej.




To wzrost w porównaniu z poprzednimi latami. W 2011 r. miasto odwiedziło 1,63 mln turystów, w 2010 r. - 1,6 mln, a w 2009 r. - 1,55 mln. Według opracowania 78,9 proc. gości stanowili turyści krajowi, którzy najczęściej przyjeżdżali z regionu kujawsko-pomorskiego - 21,7 proc., a także z województw ościennych: Mazowsza - 20,1 proc., Wielkopolski - 10,8 proc., Pomorza - 9,8 proc., Warmii i Mazur - 5,7 proc.

Spośród obcokrajowców czołówkę stanowili turyści z Niemiec - 10,6 proc., Francji - 8,7 proc. i Wielkiej Brytanii - 6,5 proc. Wśród turystów z kraju i zagranicy najwięcej było osób w wieku 27-40 lat.

Wśród odwiedzających gród Kopernika w 2012 r. co dziesiąty był mieszkańcem miasta, a pod względem płci przeważały kobiety - 54,8 proc. Statystyczny turysta zostawił w Toruniu 278 zł, czyli o 42 zł więcej niż rok wcześniej. Polacy średnio wydali 251 zł, a obcokrajowcy - 380 zł.

Turystom zagranicznym, jaki i krajowym, Toruń kojarzył się przede wszystkim z piernikami, Mikołajem Kopernikiem i starówką. Goście najchętniej odwiedzali, wchodząc do środka, planetarium, dom Kopernika, Ratusz Staromiejski, Katedrę św. Janów i kościół Najświętszej Marii Panny, a najczęściej oglądali ratusz, bulwary nad Wisłą, Krzywą Wieżę, dom Kopernika, katedrę.

Turyści wysoko ocenili atmosferę Torunia, która w pięciostopniowej skali otrzymała 4,7 punktów, a także rozrywkę, informację turystyczną, oznakowanie miasta i bezpieczeństwo. Zwracali jednak uwagę na brak dostatecznej liczby miejsc parkingowych i toalet publicznych oraz korki na ulicach.

Badanie przeprowadzono dwoma metodami. Pierwsza z nich to analiza danych zewnętrznych, tzw. twardych danych - m.in. informacji z Głównego Urzędu Statystycznego i biur przewodnickich, a druga - wywiady kwestionariuszowe. Ankiety były przygotowane po polsku i w sześciu językach obcych, zawierały 20 pytań i tzw. metryczkę.

Badania prowadzono przez cztery miesiące - w marcu, maju, sierpniu i października, a odpowiedzi na pytania zawarte w ankietach udzieliły 1554 osoby.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.