Turyści chcą odwiedzać Wielkopolskę

Ponad 90 proc. turystów przyjeżdżających do Wielkopolski chce ponownie odwiedzić ten region - wynika z badań przeprowadzonych w ramach kampanii "Wielkopolska. Wielka historia, wielka przygoda". We wtorek podsumowano trwające od kwietnia działania promocyjne.
Turyści chcą odwiedzać Wielkopolskę

Kampania miała na celu zaprezentowanie walorów Wielkopolski jako miejsca spędzania czasu wolnego. Koszt realizacji działań promujących region wyniósł 1,8 mln zł. Prowadzony przez Wielkopolską Organizację Turystyczną (WOT) projekt był współfinansowany ze środków unijnych.

Z badań wieńczących projekt, który kończy się 20 grudnia wynika, że turyści coraz lepiej oceniają jakość usług turystycznych oferowanych przez podmioty w regionie. Największą popularnością wśród gości cieszy się turystyka aktywna.

Kampania skierowana była zarówno do turystów z Polski (przede wszystkim z województw sąsiadujących z Wielkopolską) jak i z zagranicy (z takich państw, jak Niemcy, Hiszpania, Holandia oraz Wielka Brytania).

"Wielkopolska jest dobrze postrzegana wśród turystów. Młodsi turyści oceniają ten region jako atrakcyjny i bogaty, natomiast starsi zwracają uwagę na atrakcje turystyczne oraz dużą liczbę terenów zielonych" - powiedział we wtorek na konferencji prasowej Andrzej Kempa z firmy prowadzącej badanie ruchu turystycznego na zlecenie WOT.

Badania ankietowe przeprowadzono dwukrotnie: w 2013 roku oraz dwa lata temu. Kempa podał, że z badań przeprowadzonych w tym roku wynika, że 90 proc. turystów zwiedzających w ostatnim czasie Wielkopolskę chce tu przyjechać ponownie.

"Przez dwa lata zauważyliśmy wzrost zadowolenia z jakości usług turystycznych. Lepiej oceniono bazę noclegową i gastronomiczną. Region dobrze postrzegają osoby odwiedzające go w celach zdrowotnych. Niżej oceniono transport lokalny, ale mimo wszystko widać wzrost. Jest duża szansa, że ci turyści wrócą do Wielkopolski" - powiedział Kempa.

Jak dodał, największą popularnością cieszy się tzw. turystyka aktywna, która jest celem przyjazdu do Wielkopolski 51,9 proc. ankietowanych. W jej przypadku zanotowano wzrost zainteresowania o 14,5 proc. w porównaniu do roku 2011.

W trakcie kampanii rozpowszechniano spot reklamowy, przygotowany w dwóch językach. Według organizatorów, dotarł on do 16,3 mln odbiorców za pośrednictwem telewizji oraz 900 tys. internautów. Przygotowano również przewodniki turystyczne.

Przeprowadzono kampanie promocyjne we Wrocławiu, Katowicach, Łodzi, Gdańsku i Warszawie, a także kampanię na portalach społecznościowych. Przedstawiciele WOT wzięli też udział w targach turystycznych.

"To był dla nas przełomowy rok, jeśli chodzi o promocję Wielkopolski. Przeprowadziliśmy pierwszy duży projekt wizerunkowy. Chcieliśmy pokazać nasz region jako ciekawy i atrakcyjny. Liczymy, że przełoży się to na zainteresowanie turystów Wielkopolską" - powiedziała dyrektor biura Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej Ewa Przydrożny.

Wielkopolska Organizacja Turystyczna już teraz planuje kolejne kampanie promocyjne. Jak zaznaczyła Ewa Przydrożny, w przyszłości będą się one koncentrować na konkretnych produktach turystycznych. W przyszłym roku przeprowadzona zostanie kampania promocyjna Wielkiej Pętli Wielkopolski, czyli szlaku wodnego liczącego około 700 km.

Według szacunków, Wielkopolskę co roku odwiedza ok. 2,5-3 mln turystów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE